Przejdź do głównej zawartości
Analiza odpowiedzi otwartych - tagi i sentyment
Daria Zakrzewska avatar
Napisane przez Daria Zakrzewska
Zaktualizowano w tym tygodniu

Analiza danych jakościowych, takich jak komentarze i emocje respondentów wobec marki, umożliwia efektywne przekształcenie subiektywnych opinii w wartościowe wnioski ilościowe. Pozwala to na lepsze zrozumienie treści, takich jak opinie czy uwagi klientów, oraz identyfikację kluczowych tematów i trendów.

Tabela krzyżowa z tagiem

Tabele krzyżowe z tagami dostarczają kluczowych informacji, pomagając zrozumieć, które obszary wymagają poprawy, a które wyróżniają markę w oczach klientów.

Krzyżowanie pytań z tagami jest możliwe dla pytań typu NPS, ocena, jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, macierzy jednokrotnego wyboru, macierzy ocen, listy i pytania przeciągnij i upuść.

Aby stworzyć tabelę krzyżową, przejdź do zakładki Wyniki i wybierz Dodaj porównanie, które jest dostępne przed i po każdym pytaniu.

Wybierz Analiza tagów.

W oknie po prawej stronie pojawią się opcje wyboru zakresu danych Twojej tabeli krzyżowej. Wybierz, które tagi chcesz przeanalizować wyszukując je na liście lub wpisując wartość tagu w pole wyszukiwarki.

Wybierz jakiej analizy tagów chcesz dokonać. W przypadku tabeli krzyżowej będzie to występowanie tagów w pytaniu.

Następnie wybierz pytanie, które chcesz porównać.

Pojawi się wykres przedstawiający zależności między wybranym pytaniem i tagami. W każdej kolumnie tabeli znajdują się małe strzałki, dzięki którym możesz sortować dane.

Dla pytań typu macierz lub ocena, w tabeli znajduje się również średnia ważona.

Występowanie tagów w czasie

Analiza występowania tagów w czasie pozwala zobaczyć, jak często dana tematyka (tag, np. cena, jakość) była poruszana w różnych przedziałach czasowych -tygodniach, miesiącach czy kwartałach. Dzięki temu możemy śledzić zmiany zainteresowania poszczególnymi tagami oraz określić ich udział w całości wypowiedzi respondentów.

Przejdź do zakładki Wyniki i wybierz Dodaj porównanie, które jest dostępne przed i po każdym pytaniu. Następnie wybierz Analiza tagów.

Wybierz, które tagi chcesz przeanalizować wyszukując je na liście lub wpisując wartość tagu w pole wyszukiwarki.

Wybierz jakiej analizy tagów chcesz dokonać. W tym przypadku będzie to występowanie tagów w czasie.

Wybierz jak chcesz pogrupować odpowiedzi, możesz wybrać cały okres badania lub konkretny zakres.

Pojawi się wykres przedstawiający rozkład ilościowy tagów w wybranym zakresie czasu. W każdej kolumnie tabeli znajdują się małe strzałki, dzięki którym możesz sortować dane.

Rozkład sentymentów

Analiza rozkładu sentymentów pozwala zrozumieć w jaki sposób respondenci mówią o danym temacie (np. cena, jakość produktu, obsługa klienta). Dzięki temu możemy określić, czy wypowiedzi mają charakter pozytywny, negatywny czy neutralny, co daje pełniejszy obraz opinii respondentów.

Przejdź do zakładki Wyniki i wybierz Dodaj porównanie, które jest dostępne przed i po każdym pytaniu. Następnie wybierz Analiza tagów.

Wybierz, które tagi chcesz przeanalizować wyszukując je na liście lub wpisując wartość tagu w pole wyszukiwarki.

Wybierz jakiej analizy tagów chcesz dokonać. W tym przypadku będzie to rozkład sentymentów.

Pojawi się wykres przedstawiający rozkład wystąpień sentymentów dla każdego z tagów. W każdej kolumnie tabeli znajdują się małe strzałki, dzięki którym możesz sortować dane. W tabeli zawarta jest także wartość Sentiment Score czyli średnia sentymentu, w skali od 1 do -1, gdzie 1 oznacza w pełni pozytywny, a -1 w pełni negatywny.

Zmiana wyglądu wykresu

W opcjach Wyglądu możesz też zmienić typ i kolor wykresu oraz zdecydować, czy wyświetlić wykres z tabelą czy tylko sam wykres lub tabelę. W zależności od typu pytania, dostępne są różne sposoby prezentacji wyników.

Jeśli chcesz aby na wykresie wyświetlały się tylko niektóre odpowiedzi z danego pytania, kliknij na odpowiedź znajdującą się na legendzie wykresu, zostanie przekreślona i usunięta z wykresu.

Jak zapisać porównanie?

Porównanie możesz zapisać w postaci raportu. Kliknij Zapisz raport jako... w prawym górnym rogu zakładki Wyniki.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?