Analiza danych jakościowych, takich jak komentarze i emocje respondentów wobec marki, umożliwia efektywne przekształcenie subiektywnych opinii w wartościowe wnioski ilościowe. Pozwala to na lepsze zrozumienie treści, takich jak opinie czy uwagi klientów, oraz identyfikację kluczowych tematów i trendów.
Tabela krzyżowa z tagiem
Tabele krzyżowe z tagami dostarczają kluczowych informacji, pomagając zrozumieć, które obszary wymagają poprawy, a które wyróżniają markę w oczach klientów.
Krzyżowanie pytań z tagami jest możliwe dla pytań typu NPS, ocena, jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, macierzy jednokrotnego wyboru, macierzy ocen, listy i pytania przeciągnij i upuść.
Aby stworzyć tabelę krzyżową, przejdź do zakładki Wyniki i wybierz Dodaj porównanie, które jest dostępne przed i po każdym pytaniu.
Wybierz Analiza tagów.
W oknie po prawej stronie pojawią się opcje wyboru zakresu danych Twojej tabeli krzyżowej. Wybierz, które tagi chcesz przeanalizować wyszukując je na liście lub wpisując wartość tagu w pole wyszukiwarki.
Wybierz jakiej analizy tagów chcesz dokonać. W przypadku tabeli krzyżowej będzie to występowanie tagów w pytaniu.
Następnie wybierz pytanie, które chcesz porównać.
Pojawi się wykres przedstawiający zależności między wybranym pytaniem i tagami. W każdej kolumnie tabeli znajdują się małe strzałki, dzięki którym możesz sortować dane.
Dla pytań typu macierz lub ocena, w tabeli znajduje się również średnia ważona.
Występowanie tagów w czasie
Analiza występowania tagów w czasie pozwala zobaczyć, jak często dana tematyka (tag, np. cena, jakość) była poruszana w różnych przedziałach czasowych -tygodniach, miesiącach czy kwartałach. Dzięki temu możemy śledzić zmiany zainteresowania poszczególnymi tagami oraz określić ich udział w całości wypowiedzi respondentów.
Przejdź do zakładki Wyniki i wybierz Dodaj porównanie, które jest dostępne przed i po każdym pytaniu. Następnie wybierz Analiza tagów.
Wybierz, które tagi chcesz przeanalizować wyszukując je na liście lub wpisując wartość tagu w pole wyszukiwarki.
Wybierz jakiej analizy tagów chcesz dokonać. W tym przypadku będzie to występowanie tagów w czasie.
Wybierz jak chcesz pogrupować odpowiedzi, możesz wybrać cały okres badania lub konkretny zakres.
Pojawi się wykres przedstawiający rozkład ilościowy tagów w wybranym zakresie czasu. W każdej kolumnie tabeli znajdują się małe strzałki, dzięki którym możesz sortować dane.
Rozkład sentymentów
Analiza rozkładu sentymentów pozwala zrozumieć w jaki sposób respondenci mówią o danym temacie (np. cena, jakość produktu, obsługa klienta). Dzięki temu możemy określić, czy wypowiedzi mają charakter pozytywny, negatywny czy neutralny, co daje pełniejszy obraz opinii respondentów.
Przejdź do zakładki Wyniki i wybierz Dodaj porównanie, które jest dostępne przed i po każdym pytaniu. Następnie wybierz Analiza tagów.
Wybierz, które tagi chcesz przeanalizować wyszukując je na liście lub wpisując wartość tagu w pole wyszukiwarki.
Wybierz jakiej analizy tagów chcesz dokonać. W tym przypadku będzie to rozkład sentymentów.
Pojawi się wykres przedstawiający rozkład wystąpień sentymentów dla każdego z tagów. W każdej kolumnie tabeli znajdują się małe strzałki, dzięki którym możesz sortować dane. W tabeli zawarta jest także wartość Sentiment Score czyli średnia sentymentu, w skali od 1 do -1, gdzie 1 oznacza w pełni pozytywny, a -1 w pełni negatywny.
Zmiana wyglądu wykresu
W opcjach Wyglądu możesz też zmienić typ i kolor wykresu oraz zdecydować, czy wyświetlić wykres z tabelą czy tylko sam wykres lub tabelę. W zależności od typu pytania, dostępne są różne sposoby prezentacji wyników.
Jeśli chcesz aby na wykresie wyświetlały się tylko niektóre odpowiedzi z danego pytania, kliknij na odpowiedź znajdującą się na legendzie wykresu, zostanie przekreślona i usunięta z wykresu.
Jak zapisać porównanie?
Porównanie możesz zapisać w postaci raportu. Kliknij Zapisz raport jako... w prawym górnym rogu zakładki Wyniki.