Wszystkie kolekcje
Jak zacząć?
Pierwsze kroki – jak stworzyć ankietę i przeprowadzić badanie?
Pierwsze kroki – jak stworzyć ankietę i przeprowadzić badanie?

Czyli jak poruszać się wewnątrz systemu

Artur Zbiejcik avatar
Napisane przez Artur Zbiejcik
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Poniższy artykuł pokrótce przedstawi jak wygląda proces tworzenia ankiety w serwisie Webankieta.pl. Opowie o możliwościach serwisu oraz da obraz tego, gdzie znajdują się poszczególne opcje i za co odpowiadają. W każdym z akapitów znajdziesz też odnośniki do bardziej szczegółowego opisu danej funkcji.

  1. Aby dodać ankietę niezbędna będzie rejestracja w serwisie Webankieta.pl. Możesz to zrobić przez wybór opcji Przetestuj bezpłatnie na stronie głównej serwisu

  2. Po wybraniu rodzaju konta i dokonaniu rejestracji na Twoją skrzynkę trafi link aktywacyjny, dzięki któremu potwierdzimy Twój adres e-mail. Teraz nie pozostaje nic innego jak użyć tego e-maila, aby zalogować się na swoje konto i rozpocząć pracę nad wprowadzaniem ankiety.

    Dodaj ankietę

  3. Po zalogowaniu, na ekranie pojawi się informacja powitalna. Wybierz opcję „Stwórz projekt”


  4. W dalszej części zostaniesz proszony o wybór rodzaju kwestionariusza oraz nadanie mu odpowiedniego tytułu. Tę sekcję szczegółowo wyjaśniamy tutaj.

    Jak poruszać się po koncie?

  5. Na poniższym obrazku został zaprezentowany interfejs Twojego konta, który posiada sześć głównych zakładek z których każda odpowiada za inny etap Twojego badania:


    Tworzenie – czyli tworzenie ankiety, ustawienia logiki, sortowanie
    Wygląd – czyli wybór kolorystyki i logotypu kwestionariusza
    Ustawienia – czyli wszystkie ustawienia ankiety
    Zbieranie – czyli pobranie linku do ankiety i różne możliwości jego dystrybucji
    Wyniki – czyli zakładka w której znajdziesz wyniki i która pozwala na ich analizę. By przeprowadzić badanie, musisz przejść każdą z powyższych sekcji. Jak to zrobić, opisujemy poniżej.
    Raporty – czyli miejsce, w którym możesz stworzyć spersonalizowany raport z przeprowadzanego badania.

    Centrum pobierania- w tym miejscu możesz pobrać na dysk komputera wszystkie wygenerowane wcześniej raporty.

    Zaczynamy od dodawania pytań

  6. Możliwości, które pojawią się w tej sekcji dotyczą tworzenia i edycji kwestionariusza Twojej ankiety.

  7. Tworzenie samej treści ankiety odbywa się na poziomie zakładki „Tworzenie”. Szczegółowe informację na temat dostępnych rodzajów i szablonów pytań oraz samego etapu ich tworzenia znajdują się w poradniku „Dodawanie pytań”.

  8. Mając gotowy kwestionariusz przechodzimy do kolejnej opcji „Ustawienia ankiety”, dzięki której określisz m.in. kto będzie miał dostęp do Twojej ankiety oraz opcje respondenta po zakończeniu wypełniania ankiety.


  9. Kiedy już zdefiniujesz odpowiednio „Ustawienia ankiety”, w kolejnym kroku możesz spersonalizować wygląd swojej ankiety, tak aby całkowicie oddawała charakter Twojej organizacji – wstawisz logo, ustawisz kolor czcionek, a nawet jej tło. O tym, jak to zrobić przeczytasz w naszym artykule pt. „Własne logo i kolory kwestionariusza”.


  10. Jeżeli Twoje badanie wymaga reprezentatywnie dobranej grupy respondentów dzięki opcji „kwoty” oraz instrukcji zamieszczonej pod tym adresem nie będzie to stanowiło dla Ciebie problemu.

  11. Po zakończeniu tworzenia ankiety warto sprawdzić, jak będzie wyglądała w oczach respondenta . Opcja „Testowego wypełnienia” została stworzona właśnie po to. Możesz wypełniać bez obaw, ponieważ Twoje wypełnienie nie zostanie dodane do wyników zbiorczych.

  12. A jeśli chcesz sobie pomóc przez zbieranie wyników w sposób tradycyjny, papierowy lub potrzebujesz zarchiwizować kwestionariusz , opcja „Wydruku kwestionariusza” pozwoli Ci na eksport ankiety do programu WORD w efekcie czego wydrukujesz swój kwestionariusz.

    Zbieramy wyniki


    Po zakończeniu tworzenia ankiety przechodzimy do zakładki Zbieranie, która odpowiada za kwestie związane z dystrybucją ankiety.

  13. Przycisk do uruchomienia ankiety i link do niej znajduje się w zakładce „Link do ankiety”. Dodatkowo w tym miejscu możesz edytować swój link na bardziej przyjazny, zawierając go w jednej z pięciu dostępnych domen. Możliwości Webankiety pozwolą Ci również na umieszczenie ankiety w domenie Twojej firmy – szczegółowych informacji na ten temat dowiesz się z artykułu Ankieta w domenie Twojej firmy.


  14. „Wysyłka na e-mail” to sekcja dzięki, której ankieta trafi na adresy mailowe naszych respondentów. Co więcej Webankieta pozwoli Ci na wysłanie wiadomości z Twojego adresu mailowego – jak to zrobić przeczytasz w tym artykule.

  15. iFrame pozwoli Ci na zamieszczenie ankiety na własnej stronie internetowej.

    Na końcu analizujemy odpowiedzi

  16. Sekcja odpowiada za prezentację i analizę zgromadzonych wyników w Twojej ankiecie.

  17. W zakładce Wyniki zbiorcze znajdziesz podsumowanie wszystkich zebranych odpowiedzi. Wyniki widoczne są zarówno w ujęciu ilościowych jak i procentowym. Pamiętaj, że nie musisz czekać na zakończenie badania, by zobaczyć odpowiedzi. Już po pierwszym wypełnieniu ankiety przez respondenta, pojawią się wyniki.

  18. Eksport wyników będzie możliwy po wybraniu opcji „Wyniki zbiorcze” a następnie „Eksport”. Oprócz tego możliwe do pobrania są dwa raporty w formacie pdf. lub docx.

  19. Opcja „Filtry” pozwoli Ci na przeanalizowanie zgromadzonych wyników według Twoich kryteriów począwszy od zakresu dat, w jakich respondenci wypełniali ankietę badania kończywszy na udzielonych przez respondenta odpowiedziach.


  20. Opcja „Wypełnienia” pozwoli Ci na przejrzenie odpowiedzi w ujęciu jednostkowym. Możesz tu również dokonać eksportu pojedynczego arkusza.

  21. Chcesz sprawdzić zależności między konkretnymi odpowiedziami? Funkcja „Tabel krzyżowych” w tym przypadku sprawdzi się doskonale.

  22. „Raporty cykliczne” pozwalają na wysyłkę raportu z badania bez potrzeby każdorazowego jego eksportu – dzięki czemu to raport będzie czekał na Ciebie a nie Ty na raport.

  23. W zakładce Pobrane pliki znajdziesz wszystkie wcześniej wygenerowane raporty, które możesz pobrać bezpośrednio na dysk komputera.

O czym warto pamiętać?

  • Funkcjonalności które zostały opisane w powyższym artykule mogą się różnić się dostępnością w zależności od posiadanego rodzaju konta.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?