Webankieta pozwala na integrację z wieloma platformami, w tym z programem do wysyłania newsletterów, mailingów i autoresponderów – FreshMail. Zintegrowanie dwóch platform polega w tym przypadku na możliwości przeniesienia informacji dotyczących respondentów ankiety online oraz wypełnień, na konto użytkownika we FreshMailu. Pozwala to na skrócenie czasu przekazywania informacji i większą automatyzację pracy związanych z gromadzeniem i przesyłaniem danych.
Jeśli posiadasz już konto w serwisie FreshMail możesz od razu przejść do Kroku 2.
Jeśli nie masz konta na serwisie FreshMail zapraszamy Cię do jego założenia.
FreshMail zapewnia wszystko czego potrzebujesz by wysyłać efektywne mailingi i newslettery:
Gotowe szablony wraz edytorem WYSIWYG
Testy anty-spamowe
Błyskawiczna wysyłka mailingu (nawet do 2 milionów maili na godzinę)
Rozbudowane raportowanie skuteczności wysyłek
Łatwa integracja z innymi systemami CMS, CRM, eCommerce (Wordpress, iStore, SalesForce, Magento, itp.)
Testy zwiększajace skutecznośc mailingu (testy A/B, inbox test, itp.)
Krok 1. Lista odbiorców
Pierwszym krokiem integracji obu systemów jest stworzenie listy dystrybucyjnej, którą wykorzystasz do wysłania zaproszeń do wypełnienia swojej ankiety.
Posiadając przygotowany plik Excel z adresami mailowymi musisz zaimportować go do FreshMaila.
Jak zaimportować plik i stworzyć listę dystrybucyjną w Freshmailu? Dokładną instrukcję znajdziesz w niniejszym artykule.
Krok 2. Ustawienia na koncie Webankieta - klucze API
W celu wysłania zaproszeń z użyciem Freshmaila musisz połączyć ze sobą dwa systemy za pomocą kluczy API.
Przejdź do zakładki Konto -> Ustawienia -> Integracje i uzupełnij dane swoimi kluczami API z Freshmaila:
Klucze potrzebne do integracji z Freshmailem możesz pozyskać korzystając z niniejszej instrukcji.
Krok 3. Wybór listy dystrybucyjnej do badania
Jeżeli stworzyłeś już ankietę, którą chcesz wysłać swoim respondentom, to wystarczy wybrać listę dystrybucyjną, do której chcesz wysłać badanie.
Wejdź w zakładkę Zbieranie -> Wysyłka na e-mail i wybierz opcję "Wyślij przez FreshMail".
Jeśli Twoja ankieta nie ma określonego odpowiedniego poziomu dostępu do ankiety lub posiadasz już zaimportowaną listę kontaktów, wyświetli Ci się poniższy komunikat:
Pamiętaj, że aby integracja z FreshMail zadziałała poprawnie Twoja ankieta musi mieć ustawioną opcję indywidualnego linku dla każdego respondenta oraz nie możesz mieć zaimportowanych respondentów do serwisu Webankieta.
Po pojawieniu się powyższego komunikatu musisz zmienić ustawienia ankiety i/lub usunąć listę respondentów, która została już przez Ciebie zaimportowana.
W celu usunięcia już zaimportowanych kontaktów wróć do zakładki Zbieranie -> Wysyłka na e-mail i kliknij w pole: Usuń wszystkich, które pojawia się pod listą adresów e-mail. Adresy zostaną usunięte.
O tym, kto ma dostęp do ankiety możesz zdecydować w zakładce Tworzenie -> Ustawienia ankiety -> Dostęp.
Po weryfikacji wszystkich ustawień możesz ponownie kliknąć "Wyślij przez FreshMail".
Jeżeli nadal nie wprowadziłeś danych autoryzacyjnych pozwalających na połączenie ze sobą systemów, to otrzymasz prośbę o uzupełnienie kluczy API (co opisano w kroku 2.).
Po zapisaniu danych musisz wybrać listę dystrybucyjną, której chcesz użyć do wysyłki ankiety. Pojawią się wszystkie listy, które stworzyłeś na swoim koncie w serwisie FreshMail.
Po wybraniu listy dystrybucyjnej nastąpi synchronizacja danych z FreshMail. Lista odbiorców we FreshMailu zostanie zaktualizowana o unikalne linki do ankiety.
Teraz należy zalogować się do FreshMaila, aby przeprowadzić wysyłkę.
Pamiętaj, że linki do ankiety wstawione są jako dodatkowe pole. Gdy ktoś rozpocznie i zakończy wypełnianie ankiety, te informacje zostaną odłożone we FreshMailu, dzięki czemu będziesz mieć możliwość wysłania przypomnień o wypełnieniu do osób, które jeszcze nie wypełniły ankiety.
Dodatkowo na platformie Webankieta będziesz miał wgląd do zaimportowanej listy oraz możliwość sprawdzenia statusu i wypełniania ankiety przez danego respondenta.
Zaimportowana baza do Freshmaila będzie prezentować się następująco (widok z zakładki Odbiorcy):
Krok 3. Synchronizacja linków do ankiety na koncie FreshMail
Po zalogowaniu się do swojego konta w serwisie FreshMail, w zakładce „Odbiorcy” zobaczysz wszystkie swoje listy dystrybucyjne.
Kliknij w listę, którą wybrałeś podczas integracji ankiety w serwisie Webankieta.pl z FreshMail.
W zakładce „Pola dodatkowe” zobaczysz dodane 3 pola:
Link do ankiety,
Data rozpoczęcia,
Data zakończenia,
Liczba, która jest uwzględniona w nawiasie przy nazwach pól dodatkowych to indywidualny numer ankiety, do której zaproszenia chcesz wysłać przez FreshMaila. Numer jest uwzględniany, ponieważ dana lista odbiorców może zostać wykorzystana do wysyłki zaproszeń do wielu różnych ankiet. Za każdym razem, kiedy następuje synchronizacja listy odbiorców z ankietą w Webankieta, dodawane są unikalne pola dla konkretnej ankiety.
W zakładce „Przeglądaj adresy”, możesz dodać pola, aby były widoczne od razu po kliknięciu w tę sekcję.
Kliknij w „Pokaż/ukryj pola”(7), a pojawi się lista dodatkowych pól, które możesz zaznaczyć, aby były widoczne.
Krok 4. Wysyłka zaproszeń przez FreshMaila
Teraz musisz dokonać wysyłki zaproszeń za pomocą FreshMaila.
Poniżej znajdziesz link, gdzie znajdują się artykuły, które pomogą Ci przygotować kampanię możliwie jak najlepiej!
Kroki w celu stworzenia wysyłki:
Przejdź w FM do zakładki Kreator -> Kampania mailingowa
Wybierz listę odbiorców, która została wybrana też w Webankiecie
Zdefiniuj treść zaproszenia wysyłanego do respondentów. Pamiętaj, że unikalny link dla odbiorcy jest ukryty pod tagiem:
Wyślij swój mailing z zaproszeniem do wypełnienia ankiety.
Dodatkowo korzystając z zakładki „Segmentacja”, będziesz mógł pogrupować adresy w oparciu o dane Twoich odbiorców, aby skutecznie targetować mailing. Dzięki temu będziesz mógł precyzyjniej docierać do swoich grup docelowych.
Dodatkowe informacje jak segmentować swoich odbiorców znajdziesz w tym linku.
Wykorzystując tę możliwość możesz określić regułę dotyczą osób, które rozpoczęły wypełnianie ankiety, a nie zakończyły jej. Dzięki temu będziesz mógł wysłać do wybranych osób mailing przypominający o wypełnieniu ankiety.
Jeśli chcesz dokonać integracji z innym kontem na FreshMailu...
Jeśli chcesz zmienić konto Freshmail, z którego mają być wysyłane wiadomości do badania, to wystarczy, że powtórzysz operację z kroku 2. - wystarczy wprowadzić klucze API nowego konta i zapisać zmiany.
Jak odpiąć listę dystrybucyjną od ankiety? ntegrację serwisu Webankieta.pl z FreshMailem?
Chcąc usunąć integrację obu serwisów po zalogowaniu się do Webankieta.pl wejdź w zakładkę Zbieranie -> =Wysyłka na e-mail. Pojawi się lista adresów zsynchronizowanych z FreshMailem. Po kliknięciu w "Usuń wszystkich" adresy zostaną usunięte z serwisu Webankieta.pl. Jednocześnie na koncie FreshMaila na liście odbiorców przy adresach mailowych zostaną usunięte „pola dodatkowe” tj. link do ankiety, data rozpoczęcia i data zakończenia.
Teraz możesz dokonać wysyłki zaproszeń do wypełnienia tej samej ankiety korzystając z innej listy dystrybucyjnej, którą posiadasz na koncie FreshMaila.
O czym warto pamiętać?
Więcej informacji na temat personalizacji wiadomości, np. odmiany imion, możesz znaleźć w pomocy serwisu FreshMail.