Wszystkie kolekcje
Jak stworzyć projekt od A do Z
Pracownicy
Jak zrealizować badanie Employee Engagement
Jak zrealizować badanie Employee Engagement
Julia Czarnowska avatar
Napisane przez Julia Czarnowska
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Tworzenie ankiety

1. Dodanie ankiety.

Pierwszą czynnością, którą należy wykonać jest dodanie ankiety.
Dodanie ankiety możesz zainicjować przechodząc do zakładki Projekty i klikając w Nowy projekt

Następnie kliknij opcję Ankieta, Wybierz ankietę z bazy gotowych szablonów, zaznacz ankietę Employee Engagement.

Jeszcze tylko kliknij przycisk Dodaj i gotowe 🙂 W zakładce projekty jest już gotowa lub prawie gotowa ankieta.

2. Przygotowanie identyfikacji graficznej Twojej organizacji w ankiecie

Chcesz umieścić własne logo w ankiecie? Nic trudnego.

W zakładce Wygląd masz możliwość stworzenia własnego stylu.

Wybierz opcję Nowy

Następnie wejdź w ustawienia Logo. W tym miejscu możesz dodać własne logo oraz je modyfikować.

Po najechaniu kursorem na logo Webankiety pojawi się możliwość dodania własnego logo w formacie jpg lub png:

Zapisz i gotowe 🙂
Możesz też usunąć logo przyciskiem Całkowicie usuń logotyp.

Podobnie zmiana kolorów przycisków, czy pytań jest bardzo prosta.
Należy kliknąć na element ankiety, którego kolorystykę chcesz zmienić

Pojawi nam się opcja wyboru kolorów do poszczególnych elementów

Wszystkie zmianą zapiszą się w momencie kiedy klikniemy Zapisz i ustaw.

Dystrybucja ankiety

  1. Pamiętaj, żeby w każdym momencie badania ankieta była dostępna dla pracowników z Twojej organizacji.

Link do ankiety znajdziesz w zakładce Zbieranie → Link do ankiety

Pamiętaj, że Twoja ankieta będzie miała swój własny link w tej zakładce.

2. Wysyłaj zaproszenia swoim pracownikom do wypełnienia ankiety na e-mail.

W pierwszej kolejności przygotuj plik z listą pracowników.

Plik musi być w formacie xlsx lub csv. W pierwszej kolumnie musi być adres e-mail (sam adres, bez linków itp.).

Taki plik zaimportuj w zakładce Zbieranie Wysyłka na e-mail klikając w opcję Import z pliku

Po dodaniu respondentów kliknij w opcję Skonfiguruj wysyłkę.

Wybierz opcję Chcę wysłać zaproszenia do wszystkich i kliknij Dalej.

W Nowej wysyłce → Krok 2 wpisujesz zaproszenie do badania.

Poniżej nasza propozycja

Czołem,

Kłania się dział HR. Jesteśmy ciekawi co u Ciebie słychać i na ile jest prawdopodobne, że polecisz naszą firmę jako pracodawcę swoim znajomym.

W tym celu przygotowaliśmy bardzo krótką ankietę – 3 pytania. Jej wypełnienie zajmie Ci 2 minuty. Twój feedback jest dla nas szalenie cenny. Twój feedback powie nam czy nasza praca ma sens.

Ankieta jest w pełni Anonimowa. Wypełnij ją gdzie chcesz i kiedy chcesz. Jeżeli chcesz możesz nawet wymienić się linkiem z kimś z pracy. To nie ma znaczenia. Znaczenie ma tylko i wyłącznie Twój feedback. Bo tylko on może sprawić, że będzie nam się lepiej pracowało.

Z góry dzięki

Piona!

Treść zaproszenia musi powiedzieć o celu badania, liczbie pytań, średnim czasie wypełniania, anonimowości badania

W opcji Termin wysyłki wybierz opcję "Wyślij codziennie do 1% odbiorców o godz. 07:00."

Kliknij Wyślij.

Zaproszenia będą wysyłane codziennie do 1% respondentów.

Pamiętaj, że badanie satysfakcji pracowników to proces ciągły i nie może ograniczać się do wysłania pracownikom raz do roku.

Od teraz masz monitoring satysfakcji pracowników 🙂

Analiza

  1. Masz już pierwsze wyniki ankiet, świetnie, co dalej?

Najbardziej palącą sprawą powinno być poznanie opinii krytyków.

W związku z tym zakładasz filtr, który pokaże nam wszystkich krytyków.

Filtr tworzysz w zakładce Wyniki → Filtry → Stwórz nowy filtr

Krytykami będą wszystkie osoby, które w pytaniu NPS udzielą odpowiedzi od 0 do 6.
W związku z tym Twój filtr będzie wyglądał następująco:

Nasz filtr zatwierdzasz klikając opcję Stwórz filtr.

Dobrze jest posiadać taki filtr, ale jeszcze lepiej dostawać informację na maila o tym, że ktoś właśnie udzielił krytycznej odpowiedzi wraz z jej treścią.

3. Alert (powiadomienia o krytycznych ocenach).

  1. Stworzenie alertu.

W zakładce Tworzenie→ Alerty i webhooki

Kliknij w opcję Stwórz nowy alert.

Uzupełnij nazwę alertu, adresatów alertu.

Alerty będą wysyłane na adresy e-mail wskazane w opcji Adresaci (można dodać wiele adresów oddzielonych od siebie średnikiem).

W treści komunikatu dodaj z dynamicznej zawartości:

Po dodaniu alertu otrzymają Państwo każdorazowo informację mailową o krytykach firmy.

Przykładowy alert wygląda następująco:

2. W jaki sposób analizujemy wyniki?

Skoro masz już filtr Krytycy, to możesz zobaczyć jakie elementy powodują, że nasi pracownicy nie poleciliby pracy w Twojej organizacji.

Wystarczy zastosować filtr Krytycy i zobaczyć, co generuje ich niezadowolenie.

Dane do analizy znajdziesz w Wynikach zbiorczych.

W powyższym przykładzie widzisz, że najwięcej niezadowolenia generują niesatysfakcjonujące wynagrodzenie oraz sposób zarządzania organizacją, a więc są to dwa potencjalne obszary, nad którymi trzeba pracować, żeby nasi pracownicy ściągali nowych pracowników do naszej organizacji.

Jeżeli szukasz naszych mocnych stron, to możesz stworzyć analogiczny filtr promotorzy i po zastosowaniu filtra zobaczyć co wpływa na wysoką ocenę procesu rekrutacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?