Od kilku lat Google inspiruje kolejne zmiany, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników Internetu. W styczniu 2017 r. Google wprowadził aktualizację przeglądarki Chrome która oznaczy strony nie posiadające protokołu HTTPS jako „niebezpieczne”, zniechęcając klientów od pozostawiania swoich danych w domenach nie posiadających certyfikatu SSL.
Na swoim blogu potentat rynku wyszukiwarek ogłosił, że ponad 50% stron wyświetlanych obecnie przez przeglądarkę Chrome jest oznaczonych protokołem HTTPS, który zapewnia szyfrowane połączenie pomiędzy użytkownikiem sieci a domeną firmy. Celem Google jest zwiększenie szyfrowanego ruchu w Internecie, użytkownicy mogą więc spodziewać się kolejnych zmian.
Od stycznia 2017 r. zmiany dotyczą stron zawierających formularze pozwalające na logowanie lub przekazujące dane kart kredytowych. Już dziś Chrome ostrzega Internautów w sposób przedstawiony na obrazku poniżej.
To nie koniec zmian. W artykule na Google Security Blog możemy przeczytać o kolejnych odsłonach przeglądarki, w których docelowo wdrażane będzie oznaczanie jako niebezpieczne wszystkich witryn oglądanych w trybie incognito (który sygnalizuje większą troskę o prywatność ze strony użytkownika), a wreszcie oznaczenie wszystkich stron z HTTP w ten sposób.
Największe obawy o bezpieczeństwo w sieci rodzi się oczywiście przy transakcjach online. Na swoim blogu Home.pl, powołując się na badanie firmy Symantec, podaje, że 78% klientów sklepów online czuje się bezpieczniej widząc w pasku przeglądarki „https://” przed nazwą domeny w czasie dokonywania zakupów w sieci. Niemniej już na etapie wejścia na stronę główną 43% użytkowników zwraca uwagę na ten detal w decyzji o dalszym przeglądaniu oferty firmy. Rosnąca świadomość Internautów może również przełożyć się na zbieranie wyników w ankietach. Czy jesteśmy na to gotowi?
Ankiety we domenie webankieta.pl czy firmowej domenie?
Jedną z funkcji dostępnych dla użytkowników platformy Webankieta jest umieszczenie ankiety we własnej, firmowej domenie (jeśli chcesz skorzystać z tej funkcji skontaktuj się z naszym konsultantem). Zwiększa to zaufanie respondentów do ankiety, świadomym użytkownikom Internetu gwarantując, że ich dane osobowe są bezpieczne. Tak osadzona ankieta nie wzbudzi podejrzenia np. o próbę phishingu (pozyskiwanie danych przez podszywanie się pod firmę) lub obawy o przetwarzanie danych przez trzecią stronę niezgodnie z zaleceniami GIODO. Takie rozwiązanie wraz z white label rekomendujemy zwłaszcza w ankietach kierowanych do konsumentów. W doświadczeniu naszych klientów, wpływa to pozytywnie na response rate dla prowadzonego badania.
Ankiety tworzone na platformie Webankieta i umieszczane w domenie webankieta.pl zabezpieczone są certyfikatem SSL w wersji TLS 1.2, a więc widoczne z prefiksem HTTPS i oznaczone jako bezpieczne (obrazek poniżej). Aby tym samym zabezpieczeniem objąć również własną, firmową subdomenę, wymagana jest instalacja zakupionego dla subdomeny certyfikatu na serwerach Webankiety – aktywacja oraz podtrzymywanie takiej usługi.
Jeśli chcesz już teraz wprowadzić najwyższy standard bezpieczeństwa dla ankiet w Twojej domenie i dzięki protokołowi HTTPS uzyskać najlepsze wyniki badania:
a) Skontaktuj się z IT i zleć zakup odpowiedniego certyfikatu SSL dla subdomeny, w której hostowane jest Twoje badanie lub ankieta.
b) Napisz do nas na adres [email protected] i zgłoś potrzebę instalacji bezpiecznego certyfikatu.