Kreator raportów w Wynikach 2.0 pozwala na łatwe dostosowanie raportu do Twoich potrzeb. Dzięki temu narzędziu możesz szybko zmieniać kolorystykę i typy wykresów, nadając im interesujący wygląd. Dodatkowo, masz możliwość dodawania bloków tekstowych oraz jesteś w stanie wyselekcjonować tylko te wyniki, którymi chcesz się podzielić, usuwając niektóre bloki lub filtrując wyniki.
Zmiana kolorystyki wykresów
Kliknij w ikonę koła zębatego znajdującą się po prawej stronie. Możesz wybrać gotowe zestawy kolorów lub stworzyć własne, w tym celu kliknij w Dodaj kolory.
Dodaj lub usuń wybrane kolory a następnie zapisz swój wzór do ponownego wykorzystania.
Zmiana typu wykresu
Kliknij w Opcje znajdujące się w prawej części pola z odpowiedzią.
Dostępne są różne opcje wyświetlania, możesz zdecydować czy chcesz pokazać wyniki tylko na wykresie bądź w tabeli.
Domyślnie, na wykresie wyświetlane są wartości procentowe wyników.
Możesz je usunąć, w tym celu odznacz checkbox Pokaż wartości na wykresie.
W zależności od typu pytania, istnieje możliwość zmiany na inny typ wykresu.
Możesz także dostosować kolory wykresu do konkretnego pytania. W przypadku niektórych typów wykresów, masz również możliwość wyboru, czy wykres ma być w jednym kolorze.
Zmiana kolejności odpowiedzi w tabeli
W każdej kolumnie tabeli znajdują się małe strzałki, dzięki którym możesz zmieniać kolejność odpowiedzi, na przykład ustawić je tak, aby pierwszą z nich była ta, która miała najwięcej odpowiedzi.
Możesz klikać zarówno w strzałki jak i w całą szarą kolumnę.
Zmiana treści pytania
Jeśli Twoje pytanie jest bardzo długie, to w raporcie możesz zmienić jego treść. Kliknij w trzykropek w prawym górnym rogu pola z odpowiedzią i wybierz Zmień treść i etykiety.
Pojawi się pole tekstowe, w którym możesz wpisać zmieniony tekst. Treść zostanie zapisana automatycznie.
Dodatkowo, w trendzie odpowiedzi i tabeli krzyżowej, możesz też zmienić treść etykiety opisującej pierwszą kolumnę w tabeli pod wykresem. W przypadku tabeli krzyżowej, będzie to zmiana treści drugiego pytania.
Zmiana kolejności i układu pytań
Jeśli chcesz poprawić czytelność swojego raportu, możesz umieścić dwa bloki odpowiedzi obok siebie lub zmienić kolejność pytań. Kliknij w koło zębate a następnie w Edytuj układ raportu.
Zobaczysz bloki z treścią pytań. Umieść kursor myszki na danym bloku aby przeciągnąć go w dowolne miejsce.
Aby zwęzić blok, kliknij w Zwęź blok w prawym rogu. W tym miejscu możesz także usunąć pytanie klikając w ikonę kosza.
Po zwężeniu dwóch bloków, możesz je ustawić obok siebie.
Jeśli nie chcesz zapisywać układu, kliknij w Anuluj zmiany. Aby zapisać nowy układ, kliknij w Nowy raport. Teraz układ raportu będzie wyglądać następująco:
Ważne: Układ dwukolumnowy jest dostępny w raporcie PDF oraz online.
Dodanie bloku tekstowego
Jeśli chcesz uzupełnić swój raport o komentarze na temat wyników bądź inne informacje, które pomogą w analizie, możesz skorzystać z bloku tekstowego. Kliknij w ikonę Dodaj blok tekstowy.
Są w nim dostępne różne opcje edycji tekstu, zmiana rozmiaru czcionki, dodanie listy czy też hiperłącza. Aby je zobaczyć, wpisz "/" w polu tekstowym.
Kliknij dwukrotnie na tekst lub zaznacz go, pojawi się kolejne okienko z dostępnymi opcjami edycji.
Blok tekstowy można dodać zarówno przed pytaniem jak i poniżej.
Dodanie własnego logo
Jeśli podczas tworzenia ankiety umieściłeś w niej swoje własne logo, możesz je dodać także do raportu. Kliknij ikonę koła zębatego i wybierz Logo w raporcie.
Na liście znajdziesz domyśle logo Webankiety oraz te, które dodałeś w Wyglądzie ankiety w zakładce Tworzenie.
Wybierz swoje logo i kliknij w przycisk Zapisz raport jako...
W raporcie pojawi się Twoje logo.
Duplikowanie bloków tekstowych i pytań
Każde pytanie oraz blok tekstowy można zduplikować aby łatwiej pokazać zmiany na przykład w jednym pytaniu w zależności od zastosowanych filtrów. Kliknij w trzykropek w prawym górnym rogu pola i wybierz Duplikuj.
Usuwanie bloków tekstowych i pytań
Aby usunąć blok tekstowy lub pytanie, kliknij w trzykropek w prawym górnym rogu pola a następnie wybierz Usuń.
Modyfikacja numeracji wyników
Jeśli w swoim raporcie zduplikowałeś lub usunąłeś jakieś pytanie, to numeracja pytań ulegnie zmianie, na przykład numeracja dla zduplikowanego pytania będzie taka sama.
Możesz ustawić nową numerację pytań lub usunąć ją z raportu całkowicie. Kliknij w ikonę koła zębatego i wybierz jedną z opcji numeracji.
Zapisywanie pytania jako obrazka
Jeśli chcesz zapisać pytanie z odpowiedziami w formie obrazka, tak aby szybko dodać je np. do prezentacji, kliknij w trzykropek w prawym górnym rogu pola i wybierz Zapisz jako obrazek. Obraz zapisze się w formacie PNG.
Zapisywanie raportów
Jeżeli stworzyłeś swój dedykowany raport to zostaje już tylko ostatni krok, jakim jest zapisanie zmian. Aby to wykonać, kliknij w prawym górnym rogu w Zapisz raport jako...
Zapisz raport pod dowolną nazwą.
Po zapisaniu, Twoje raporty będą dostępne po kliknięciu w zakładkę Wyniki.
Z listy rozwijanej możesz wybrać wcześniej stworzony raport. Raport "Wyniki" jest raportem domyślnym.
Pobieranie raportów
Wyniki 2.0 umożliwiają eksport raportu PDF, XLSX, PPTX i DOCX. Kliknij w ikonę strzałki i wybierz odpowiedni format.
Raport znajdziesz w Pobranych plikach w prawym górnym rogu ekranu.