Opinie na temat firmy w internecie to jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. Chcemy mieć pewność, że dokonamy najlepszego wyboru, dlatego pozytywne rekomendacje i ich widoczność w wynikach wyszukiwania Google, mają ogromne znaczenie dla biznesu. Pomagają one potencjalnym klientom podjąć decyzje o zakupie produktu lub usługi czy podjęciu współpracy. Dlatego w czasach dużej konkurencji, aby mieć klientów trzeba mieć opinie.

Ale jak pozytywne opinie Google Maps mają się do Webankiety? Już wyjaśniamy. Przygotowaliśmy artykuł w którym zaprezentujemy Wam sprawdzoną metodę na otrzymanie pozytywnych rekomendacji od klienta.

Metoda ta polega na tym, że po zakończeniu transakcji z klientem (np. po wizycie w restauracji, zakupie w sklepie internetowym, udzieleniu wsparcia technicznego) jest on proszony o wypełnienie ankiety satysfakcji (pozostawienie opinii) przez internet. W momencie gdy klient oceni nas pozytywnie na skali 0-10 (czyli da nam ocenę 9 lub 10) system poprosi go o możliwość pozostawienia opinii w Google Maps - konkretnie na naszej wizytówce Google Reviews.

Dzięki takiemu rozwiązaniu dbamy nie tylko o to, aby na naszym profilu pojawiło się mnóstwo gwiazdek i komentarzy, ale jednocześnie gwarantujemy, że niepochlebne opinie klientów pozostawimy dla siebie. Oczywiście otrzymywanie negatywnych opinii też jest ważne i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego przygotowaliśmy dla Was osobny artykuł na temat tego jak udobruchać niezadowolonego klienta.

Wyniki ankiety = pozytywne opinie Google. Jak to działa?

Schemat działania doskonale obrazuje powyższa grafika. Zauważ, że osoby, które odpowiedzą na pytanie w skali od 0 do 8 co prawda zostają poproszone o przekazanie informacji, jednak już nie o to, aby zostawić Twojej firmie 5 gwiazdkowe opinie Google. Natomiast osoby, które ocenią naszą firmę pozytywnie, czyli na 9 lub 10, są przekierowane bezpośrednio do wizytówki Google.

Skoro wiemy co chcemy osiągnąć przejdźmy do działania!

Pozyskiwanie pozytywnych opinii Google Maps – instrukcja

Krok 1: Ankieta satysfakcji

Na początku musisz stworzyć prostą ankietę satysfakcji, w której zapytasz klienta o jego ostatnie doświadczenie z Twoją firmą. Może być to np. pytanie o proces zakupowy czy ocena kontaktu z BOK Ankietę satysfakcji możesz skopiować z naszej bazy przykładów ankiet. Może ona wyglądać w ten sposób:

Krok 2: Wysyłka badania

W kolejnym kroku musisz zgromadzić adresy e-mail klientów, którzy skorzystali z Twoich usług np. w formie arkusza kalkulacyjnego.

Jeżeli twoja firma posiada wewnętrzny program CRM możesz wyeksportować adresy email w prosty sposób. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić wpisz w Google: “jak wyeksportować dane z [NAZWA PROGRAMU]”

Krok 3: Ustawienie przekierowania z ankiety do Google Reviews

Gdy stworzyłeś ankietę i wgrałeś listę respondentów przejdź do zakładki tworzenie i w pierwszym pytaniu, w którym klient dokonuje oceny kliknij: Edytuj.

Na ekranie edycji pytania, wybierz dla odpowiedzi 9 i 10, “przekieruj na stronę www”. Dzięki temu tylko wtedy gdy użytkownik jest zadowolony z obsługi zostanie automatycznie przeniesiony do strony Google Maps, na której może zostawić pozytywne opinie.

Następnie w pole adresu URL wprowadź link do złożenia Twojej opinii skopiowany z Google.

Jeżeli nie wiesz skąd wziąć link do wizytówki twojej firmy w Google zobacz pomoc na stronie Google.

Krok 4: Ustawienie powiadomienia e-mail (alertu) z informacją o nowej ocenie

Aby mieć pewność, że będziesz na bieżąco informowany o wystawieniu pozytywnych opinii w Google Maps musisz wykonać jeszcze jeden dodatkowy krok – ustawić alert. Dzięki niemu nie tylko nie przegapisz żadnego nowego wypełnienia, ale oszczędzisz też czas – nie musisz za każdym razem logować się do Webankiety, wystarczy, że otworzysz skrzynkę e-mail.

W naszym poradniku krok po kroku wyjaśniamy w jaki sposób ustawić powiadomienie wysyłane na wybrany adres e-mail. Dzięki temu zdobędziesz pewność, że wszystkie pozytywne opinie Google będą od razu zauważone przez Twój zespół.

Zbieraj pozytywne opinie w Google i zdobywaj nowych klientów

Jak widzisz, ustawienie procesu, dzięki któremu szybko zbierzesz dobre opinie w Google Maps jest bardzo proste. Dzięki temu zadbasz o dobry wizerunek firmy w internecie i wzbudzisz zaufanie do swoich produktów i usług.

Aby rozpocząć tworzenie ankiety satysfakcji załóż konto na platformie Webankieta. Przez 14 dni możesz za darmo wypróbowywać możliwości naszego narzędzia - nie tylko zbierać pozytywne opinie Google, ale tworzyć ankiety online na bazie gotowych szablonów czy przeprowadzać wysyłkę badań na adres e-mail klientów. Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z naszym działem supportu. Życzymy powodzenia w badaniach i samych 5 gwiazdek, czyli pozytywnych opinii w Google Reviews!

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?