Jeżeli posiadasz już bazę kontaktów z dodatkowymi danymi na temat twoich respondentów (Zobacz jak to zrobić) możesz stworzyć kwestionariusz ankiety, w którym wykorzystasz dane przypisane do respondenta.
Ta funkcja pozwala na stworzenie dynamicznej treści kwestionariusza. Możesz zwracać się w jego treści do respondentów używając formy grzecznościowej Pan/Pani lub po imieniu. System zadba o to, aby każdy z respondentów otrzymał odpowiednią treść. Twoim zadaniem jest zadbanie o stworzenie szablonu takiej komunikacji oraz o dane, które będą podstawione w tym szablonie.
Niewątpliwą korzyścią wynikającą z zastosowania takiego mechanizmu jest zapewnienie Twoich Klientów, że są oni traktowani w specjalny, indywidualny sposób. Ale to nie jedyny przypadek użycia mechanizmu -przykładów wykorzystania jest wiele.
Jeżeli znasz mechanizm korespondencji seryjnej w Microsoft Word, to ten mechanizm działa na podobnych zasadach. Mamy nadzieję, że ta analogia pozwoli Ci zrozumieć sens i sposób działania.
Jak stworzyć dedykowane zaproszenie?
W celu całkowitego spersonalizowania kwestionariusza oraz zaproszenia do wypełnienia ankiety pamiętaj aby na początek dodać atrybuty do posiadanych przez Ciebie kontaktów – jeżeli do tej pory tego nie zrobiłeś. Instrukcję znajdziesz tutaj.
Na potrzeby tego przykładu posłużymy się atrybutami zaprezentowanymi poniżej.
Pamiętaj, że swoje atrybuty możesz dodać w każdej chwili, lub zaimportować wraz z plikiem kontaktów.
Po dodaniu respondentów ze swojej bazy kontaktów (Zobacz jak), kliknij w zakładkę „Tworzenie”.
Następnie wybierz opcję „Ustawienia ankiety”.
5. W sekcji "Dostęp" wybierz "indywidualny link dla każdego z respondentów" wraz w włączoną identyfikacją respondentów.
6. W dalszej części przejdź do zakładki „Zbieranie”, a następnie wybierz opcję „Wysyłka na mail”.
7. W dalszej części wybierz opcję „Skonfiguruj wysyłkę”, oraz postępuj wedle dalszych wskazówek.
8. Dojdź do ostatniego kroku, w którym zarządzasz treścią swojego zaproszenia.
9. Aby spersonalizować swoje zaproszenie w miejscu „Treść zaproszenia” umieść swoje atrybuty nadane lub zaimportowane wcześniej w sekcji kontakty.
10. W przykładzie poniżej wybrane atrybuty to: Imię, Nazwisko oraz Firma, ale mogą to być dowolne atrybuty, które będą dla Ciebie przydatne.
11. Z przycisku "Dynamiczna zawartość" możesz wybrać atrybuty w treści tekstu zaproszenia. Jak widać poniżej w miejsce marka [IMIE] i [NAZWISKO] podstawią się dane, które wcześniej umieściliśmy w bazie mailingowej.
12. Poniżej zaproszenia jest widoczny pogląd końcowej wiadomości. Jeżeli w tym miejscu znaczniki zostały zamienione w poprawny sposób, zostaną również poprawnie zamienione w treści wiadomości, którą wyślesz do respondentów.
Jak stworzyć kwestionariusz zawierający dane respondenta?
W tym przypadku Twoja lista respondentów musi być zdefiniowana w taki sam sposób w jaki definiowałeś ją na potrzeby dedykowanego zaproszenia. Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, wykonaj kroki z punktów 1-6 z poprzedniego przykładu.
Tak samo jak w przypadku treści zaproszenia, tak i w kwestionariuszu możemy korzystać ze specjalnych znaczników atrybutów. Wystarczy wpisać nazwę atrybutu w kwadratowych nawiasach w odpowiednim miejscu. Np. [IMIE],, czy nazwa ” [NAZWA] ” wywołuje u Ciebie pozytywne emocje?
Dla naszego przykładowego Błażeja, z przykładową nazwą hotelu „Biały Dom”, pokaże się to w poniższy sposób.
O czym warto pamiętać?
Aby stworzyć dynamiczną treść kwestionariusza i zaproszenia do wypełnienia, Twoja ankieta musi mieć ustawiony dostęp do ankiety za pomocą indywidualnego linku dla respondenta – ankieta zabezpieczona tokenem.
Dynamiczne atrybuty pojawią się na Twoim koncie jeżeli na liście kontaktów posiadasz atrybuty.
Specjalne znaczniki atrybutów:
nie zawierają znaków diakrytycznych,
są pisane wielkimi literami,
spacje są zamieniane na znak _