Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeTworzenie i wyglądPersonalizacja
Dane respondenta w treści kwestionariusza i zaproszenia do wypełnienia ankiety
Dane respondenta w treści kwestionariusza i zaproszenia do wypełnienia ankiety
Artur Zbiejcik avatar
Napisane przez Artur Zbiejcik
Zaktualizowano ponad 10 miesiące temu

Jeżeli posiadasz już bazę kontaktów z dodatkowymi danymi na temat twoich respondentów (Zobacz jak to zrobić) możesz stworzyć kwestionariusz ankiety, w którym wykorzystasz dane przypisane do respondenta.

Ta funkcja pozwala na stworzenie dynamicznej treści kwestionariusza. Możesz zwracać się w jego treści do respondentów używając formy grzecznościowej Pan/Pani lub po imieniu. System zadba o to, aby każdy z respondentów otrzymał odpowiednią treść. Twoim zadaniem jest zadbanie o stworzenie szablonu takiej komunikacji oraz o dane, które będą podstawione w tym szablonie.

Niewątpliwą korzyścią wynikającą z zastosowania takiego mechanizmu jest zapewnienie Twoich Klientów, że są oni traktowani w specjalny, indywidualny sposób. Ale to nie jedyny przypadek użycia mechanizmu -przykładów wykorzystania jest wiele.

Jeżeli znasz mechanizm korespondencji seryjnej w Microsoft Word, to ten mechanizm działa na podobnych zasadach. Mamy nadzieję, że ta analogia pozwoli Ci zrozumieć sens i sposób działania.

Jak stworzyć dedykowane zaproszenie?

  1. W celu całkowitego spersonalizowania kwestionariusza oraz zaproszenia do wypełnienia ankiety pamiętaj aby na początek dodać atrybuty do posiadanych przez Ciebie kontaktów – jeżeli do tej pory tego nie zrobiłeś. Instrukcję znajdziesz tutaj.

  2. Na potrzeby tego przykładu posłużymy się atrybutami zaprezentowanymi poniżej.
    Pamiętaj, że swoje atrybuty możesz dodać w każdej chwili, lub zaimportować wraz z plikiem kontaktów.

  3. Po dodaniu respondentów ze swojej bazy kontaktów (Zobacz jak), kliknij w zakładkę „Tworzenie”.

  4. Następnie wybierz opcję „Ustawienia ankiety”.

5. W sekcji "Dostęp" wybierz "indywidualny link dla każdego z respondentów" wraz w włączoną identyfikacją respondentów.

6. W dalszej części przejdź do zakładki „Zbieranie”, a następnie wybierz opcję „Wysyłka na mail”.

7. W dalszej części wybierz opcję „Skonfiguruj wysyłkę”, oraz postępuj wedle dalszych wskazówek.

8. Dojdź do ostatniego kroku, w którym zarządzasz treścią swojego zaproszenia.
9. Aby spersonalizować swoje zaproszenie w miejscu „Treść zaproszenia” umieść swoje atrybuty nadane lub zaimportowane wcześniej w sekcji kontakty.

10. W przykładzie poniżej wybrane atrybuty to: Imię, Nazwisko oraz Firma, ale mogą to być dowolne atrybuty, które będą dla Ciebie przydatne.
11. Z przycisku "Dynamiczna zawartość" możesz wybrać atrybuty w treści tekstu zaproszenia. Jak widać poniżej w miejsce marka [IMIE] i [NAZWISKO] podstawią się dane, które wcześniej umieściliśmy w bazie mailingowej.

12. Poniżej zaproszenia jest widoczny pogląd końcowej wiadomości. Jeżeli w tym miejscu znaczniki zostały zamienione w poprawny sposób, zostaną również poprawnie zamienione w treści wiadomości, którą wyślesz do respondentów.

Jak stworzyć kwestionariusz zawierający dane respondenta?

  1. W tym przypadku Twoja lista respondentów musi być zdefiniowana w taki sam sposób w jaki definiowałeś ją na potrzeby dedykowanego zaproszenia. Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, wykonaj kroki z punktów 1-6 z poprzedniego przykładu.

  2. Tak samo jak w przypadku treści zaproszenia, tak i w kwestionariuszu możemy korzystać ze specjalnych znaczników atrybutów. Wystarczy wpisać nazwę atrybutu w kwadratowych nawiasach w odpowiednim miejscu. Np. [IMIE],, czy nazwa ” [NAZWA] ” wywołuje u Ciebie pozytywne emocje?

    Bez tytułu
  3. Dla naszego przykładowego Błażeja, z przykładową nazwą hotelu „Biały Dom”, pokaże się to w poniższy sposób.

    Bez tytułu

O czym warto pamiętać?

  • Aby stworzyć dynamiczną treść kwestionariusza i zaproszenia do wypełnienia, Twoja ankieta musi mieć ustawiony dostęp do ankiety za pomocą indywidualnego linku dla respondenta – ankieta zabezpieczona tokenem.

  • Dynamiczne atrybuty pojawią się na Twoim koncie jeżeli na liście kontaktów posiadasz atrybuty.

  • Specjalne znaczniki atrybutów:

    • nie zawierają znaków diakrytycznych,

    • są pisane wielkimi literami,

    • spacje są zamieniane na znak _


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?