Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeZbieranieIdentyfikacja respondentów
Zarządzanie atrybutami respondentów
Zarządzanie atrybutami respondentów
Artur Zbiejcik avatar
Napisane przez Artur Zbiejcik
Zaktualizowano ponad 10 miesiące temu

Atrybuty pozwalają nam na przechowywanie dodatkowych danych o respondentach, które to znamy jeszcze przed rozpoczęciem ankiety (np. imię i nazwisko, e-mail, telefon, dział, staż pracy, stanowisko, itd.). Dzięki ich zastosowaniu w późniejszej analizie możemy wykorzystać te dane do filtrowania wyników i np. zobaczyć wyniki tylko dla respondentów na określonym stanowisku lub z określonego działu naszej firmy. Dodatkowo dzięki atrybutom możemy personalizować treść ankiety lub zaproszenia i wstawiać dynamicznie wartości z atrybutów, by każdy z respondentów na początku zobaczył np. powitanie „Prosimy o ocenę współpracy firmy EXPOL z naszą firmą”, gdzie Expol jest nazwą zaciągniętą dynamicznie z atrybutu.

Dodawanie atrybutów z pliku

  1. Kiedy zdecydujesz się na import atrybutów kontaktów z gotowego, przygotowanego wcześniej przez Ciebie pliku sprawdź czy jego konstrukcja zgadza się z wymaganiami – okno widoczne poniżej wyświetli Ci się po wybraniu opcji „Import z pliku” – plik musi być skonstruowany w sposób opisany poniżej, aby jego import przebiegł bez najmniejszych utrudnień.

  2. W przypadku importu atrybuty kontaktów możesz definiować w dowolny sposób jednak pamiętaj aby komórki w przygotowanym przez Ciebie pliku, w pierwszym wierszu odzwierciedlały nazwy atrybutów w tabeli listy kontaktów. Atrybuty możesz zdefiniować także poprzez import gotowego pliku zawierającego listę kontaktów. W pliku takim, pierwszy wiersz każdej kolumny stanowił będzie nazwę atrybutu danej kolumny. Zdefiniowanie atrybutów w ten sposób jest możliwe tylko, jeśli nie masz dodanych żadnych kontaktów na liście dystrybucyjnej danej ankiety.

  3. Kiedy zapoznałeś się z dokładną instrukcją tworzenia pliku z atrybutami respondentów, a Twój plik jest gotowy do importu, pod oknem z opisem i wskazówkami dotyczącymi tworzenia pliku wybierz opcję „Wybierz plik CSV lub XLSX z dysku” i wyznacz bezpośrednią ścieżkę lokalizacji pliku.

  4. Po wybraniu odpowiedniego pliku wybierz opcję „Dodaj” w celu sfinalizowania swojego importu, bądź Anuluj w momencie gdy chcesz porzucić import. Dodatkowo musisz zaznaczyć checkbox, oświadczając, że "Importuję dane osobowe odbiorców, które są prawidłowe, aktualne, a ich przetwarzanie oparte jest na odpowiednich podstawach prawych"

Zarządzanie atrybutami respondentów

  1. W momencie kiedy została już zaimportowana lista kontaktów wraz z atrybutami masz możliwość jej edycji. Wystarczy wybrać Atrybuty respondentów.

  2. Zobaczysz wszystkie atrybuty, które wcześniej dodaliśmy. W polach atrybutów możemy dokonywać edycji tekstu, dodawać nowe lub usuwać już istniejące.

  3. Po dokonaniu zmian wybieramy przycisk ZAPISZ.

O czym warto pamiętać?

  • Im więcej atrybutów utworzymy, tym więcej niedeklaratywnych informacji będziemy posiadać o respondencie. Dane te możemy później wykorzystać podczas analizy wyników ankiety.

  • Zaimportowanie nowej listy kontaktów z innymi atrybutami nie zmieni już wcześniej dodanych. Edycji musisz dokonać w klikając Atrybuty respondentów.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?