Wszystkie kolekcje
Zbieranie
Identyfikacja respondentów
Zarządzanie atrybutami respondentów
Zarządzanie atrybutami respondentów
Artur Zbiejcik avatar
Napisane przez Artur Zbiejcik
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Atrybuty pozwalają nam na przechowywanie dodatkowych danych o respondentach, które to znamy jeszcze przed rozpoczęciem ankiety (np. imię i nazwisko, e-mail, telefon, dział, staż pracy, stanowisko, itd.). Dzięki ich zastosowaniu w późniejszej analizie możemy wykorzystać te dane do filtrowania wyników i np. zobaczyć wyniki tylko dla respondentów na określonym stanowisku lub z określonego działu naszej firmy. Dodatkowo dzięki atrybutom możemy personalizować treść ankiety lub zaproszenia i wstawiać dynamicznie wartości z atrybutów, by każdy z respondentów na początku zobaczył np. powitanie „Prosimy o ocenę współpracy firmy EXPOL z naszą firmą”, gdzie Expol jest nazwą zaciągniętą dynamicznie z atrybutu.

Dodawanie atrybutów z pliku

  1. Kiedy zdecydujesz się na import atrybutów kontaktów z gotowego, przygotowanego wcześniej przez Ciebie pliku sprawdź czy jego konstrukcja zgadza się z wymaganiami – okno widoczne poniżej wyświetli Ci się po wybraniu opcji „Import z pliku” – plik musi być skonstruowany w sposób opisany poniżej, aby jego import przebiegł bez najmniejszych utrudnień.

  2. W przypadku importu atrybuty kontaktów możesz definiować w dowolny sposób jednak pamiętaj aby komórki w przygotowanym przez Ciebie pliku, w pierwszym wierszu odzwierciedlały nazwy atrybutów w tabeli listy kontaktów. Atrybuty możesz zdefiniować także poprzez import gotowego pliku zawierającego listę kontaktów. W pliku takim, pierwszy wiersz każdej kolumny stanowił będzie nazwę atrybutu danej kolumny. Zdefiniowanie atrybutów w ten sposób jest możliwe tylko, jeśli nie masz dodanych żadnych kontaktów na liście dystrybucyjnej danej ankiety.

  3. Kiedy zapoznałeś się z dokładną instrukcją tworzenia pliku z atrybutami respondentów, a Twój plik jest gotowy do importu, pod oknem z opisem i wskazówkami dotyczącymi tworzenia pliku wybierz opcję „Wybierz plik CSV lub XLSX z dysku” i wyznacz bezpośrednią ścieżkę lokalizacji pliku.

  4. Po wybraniu odpowiedniego pliku wybierz opcję „Dodaj” w celu sfinalizowania swojego importu, bądź Anuluj w momencie gdy chcesz porzucić import. Dodatkowo musisz zaznaczyć checkbox, oświadczając, że "Importuję dane osobowe odbiorców, które są prawidłowe, aktualne, a ich przetwarzanie oparte jest na odpowiednich podstawach prawych"

Zarządzanie atrybutami respondentów

  1. W momencie kiedy została już zaimportowana lista kontaktów wraz z atrybutami masz możliwość jej edycji. Wystarczy wybrać Atrybuty respondentów.

  2. Zobaczysz wszystkie atrybuty, które wcześniej dodaliśmy. W polach atrybutów możemy dokonywać edycji tekstu, dodawać nowe lub usuwać już istniejące.

  3. Po dokonaniu zmian wybieramy przycisk ZAPISZ.

O czym warto pamiętać?

  • Im więcej atrybutów utworzymy, tym więcej niedeklaratywnych informacji będziemy posiadać o respondencie. Dane te możemy później wykorzystać podczas analizy wyników ankiety.

  • Zaimportowanie nowej listy kontaktów z innymi atrybutami nie zmieni już wcześniej dodanych. Edycji musisz dokonać w klikając Atrybuty respondentów.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?