Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeZbieranieWysyłka zaproszeń
Trzy sposoby wysyłania zaproszeń
Trzy sposoby wysyłania zaproszeń
Artur Zbiejcik avatar
Napisane przez Artur Zbiejcik
Zaktualizowano ponad rok temu

Poniżej prezentujemy Państwu trzy sposoby wysyłania zaproszeń z systemu Webankieta.pl.

Wszystkie trzy są z powodzeniem używane. My rekomendujemy trzecią opcję.

1. Wysyłanie za pośrednictwem serwera Webankiety.

Standardowy sposób wysyłania zaproszeń do badania polega na tym, że serwer pocztowy Webankieta.pl wysyła zaproszenie z adresu [email protected].

Wysyłając korespondencję z naszego systemu odbiorca otrzyma wiadomość, gdzie będzie widoczna nazwa nadawcy, którą można dowolnie zmienić z informacją via Webankieta.

W chwili obecnej dostarczalność maili wysyłanych tę metodą jest dość wysoka i można ją stosować, niemniej w przyszłości dostarczalność maili będzie mniejsza z powodu SPF, czyli mechanizmu, który sprawdza, czy wysłana do niego poczta pochodzi z danej domeny.

Nasze zaproszenia wysyłane tym sposobem otrzymują 9.2/10 punktów na stronie mail-tester.com.

Zapraszamy do samodzielnego testowania.

mail-tester-com

2. Ustawienie SPF na serwery pocztowe Webankieta.

Drugi sposób wysyłania zaproszeń to upgrade poprzedniego sposobu. polega na wydelegowaniu specjalnego rekordu domeny Państwa firmy na nasze serwery pocztowe tak aby były one uprawnione do wysyłania maili z Państwa domeny.

W ten sposób posiadamy autoryzację na wysyłanie maili z Państwa domeną.

Ten sposób posiada jednak i swoje wady, mianowicie czysto teoretycznie jesteśmy w stanie wysyłać maile z nazwą każdego konta pocztowego z Państwa domeny np. prezesa i po drugie, jesteśmy w stanie wysyłać nieograniczoną ilość maili z Państwa domeną.

Ustawienie SPF'a wymaga również prac po stronie naszych administratorów, którzy muszą wygenerować klucz DKIM, który jest następnie przekazywany do klienta.

Powyższa opcja jest dostępna w koncie ENTEPRISE i jest dodatkowo wyceniana. W przypadku pytań związanych z wyceną zapraszamy do kontaktu z naszym działem sprzedaży: [email protected]

3. Udostępnienie konta SMTP do wysyłki (zalecane).

Trzeci sposób nie posiada wad dwóch poprzednich i jest rekomendowany do wysyłki zaproszeń do wypełniania badań.

Udostępnienie konta SMTP polega na stworzeniu bądź udostępnieniu istniejącego konta pocztowego np. [email protected], z którego będziemy wysyłali korespondencję do respondentów.

Zaletą tego rozwiązania jest to, że w tym przypadku możemy wysyłać maile tylko i wyłącznie z adresu, który Państwo nam udostępnili.

Dodatkowo mają Państwo możliwość kontroli wysyłki czyli ilości wysłanych maili bądź określenie np. godzin w których będziemy mieli dostęp do konta.

W przypadku udostępnienia konta SMTP nasz system będzie zachowywał się tak samo jak klient pocztowy np. Thunderbird, czy Outlook, a filtry antyspamowe nie będą miały wpływu na dostarczalność wysyłek.

Poniżej artykuł naszego poradnika, który poprowadzi Państwa przez proces udostępniania konta SMTP.
Wysyłanie zaproszeń z własnego adresu email

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?