Rankingi to opcja, dzięki której możliwe jest zestawienie wszystkich odpowiedzi pochodzących z rożnych rodzajów pytań (jednokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru, pytań typu lista, pytań przeciągnij i upuść (DnD) oraz pytań macierzowych jednokrotnego wyboru), segmentów danych oraz tagów z pytaniem NPS.

Funkcja ta jest szczególnie przydatna w przypadku gdy istnieje konieczność porównania dużej ilości danych. Przykładowo, za pomocą rankingów można stworzyć listę produktów w sklepie internetowym i posortować je od najlepiej ocenianego (według wskaźnika NPS) do tego, który ma najwięcej krytyków. Rankingi mogą okazać się użyteczne także przy badaniach obejmujących dużą liczbę oddziałów czy pracowników. Słowem – wszędzie tam, gdzie badamy przy użyciu metody Net Promoter Score, a wyników jest dużo i musimy je odpowiednio zestawić.

  1. Aby stworzyć ranking wejdź w zakładkę Wyniki (1), a następnie Wyniki zbiorcze (2) na swoim koncie na platformie Webankieta.

  2. Aby rozpocząć tworzenie rankingu kliknij w: stwórz nowy ranking (3).

  3. W kolejnym kroku możesz dodać nazwę Twojego rankingu (4).

  4. Następnie wybierz, które z pytań z Twojej ankiety mają być ze sobą zestawione w rankingu (5) i (6).

  5. W każdej chwili możesz edytować stworzony przez siebie ranking, zmieniając jego nazwę lub zestawiane ze sobą pytania (7).

  6. Dane każdego utworzonego rankingu mogą być dodatkowo przefiltrowane – w celu wycięcia np. danych z danego okresu, danych tylko dla krytyków NPS itd. W celu wyboru odpowiedniego filtra przejdź do zakładki Rankingi i wybierz ranking, który chcesz przefiltrować (8) oraz jeden ze stworzonych wcześniej filtrów (9). O tym, jak tworzyć filtry dowiesz się z tego artykułu. Po przefiltrowaniu możesz sortować wyniki pod względem Wyniku NPS, Średniego LTR ( czyli średnią z wartości odpowiedzi udzielanych przez respondentów w NPS) oraz Liczby odpowiedzi (10) klikając w strzałkę znajdującą się obok nazwy każdej z kolumn. Klikając raz wyniki posortują się od najwyższego do najwyższego, a klikając ponownie zostaną wyświetlone od najniższego do najwyższego.

  7. Stworzony w ten sposób i posortowany według Twoich potrzeb ranking możesz dodać do raportu (11).



Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?