Jeżeli chcesz na bieżąco otrzymywać informację zwrotną dotyczącą poziomu obsługi Twojego działu sprzedaży, a tym samym mieć kontrolę nad poziomem zadowolenia Twoich klientów - skorzystaj z poniższej instrukcji. Dzięki temu w czasie rzeczywistym będziesz mógł monitorować skłonność do rekomendacji Twoich produktów/usług przez klientów.
Jako efekt końcowy otrzymasz raport live z poziomu satysfakcji handlowców:
Jak to zrobić?
Pokażę Ci krok po kroku w jaki sposób połączyć Livespace z Webankietą przy użyciu Zapiera. Zakładam, że wiesz czym jest Zapier. Jeśli nie wiesz zapraszam do zapoznania się z TYM artykułem.
Krok 1
Zarejestruj się na stronie Zapier.com.
Możesz do tego celu wykorzystać logowanie z użyciem swojego konta Gmail co znacznie przyspieszy proces.
Kiedy po raz pierwszy zalogujesz się do panelu zobaczysz taki obraz.
Wybierz opcję: MAKE A ZAP
Krok 2
Wybierz aplikację z której chcesz wysyłać dane do innego systemu.
Na potrzeby tego poradnika pokażę Ci połączenie Livespace z Webankietą, czego efektem będzie, wysłanie ankiety do osób u, których szansa sprzedaży została wygrana lub przegrana.
Wpisz w wyszukiwarkę: Livespace i zostaniesz przekierowany do panelu jak na obrazku poniżej.
Następnie wybierz akcję, po wywołaniu której dane mają być przesłane dalej. W naszym przypadku będzie to “Change in Deal Status”.
Krok 3
W tym kroku system poprosi o połączenie Twojego konta Livespace z Zapierem poprzez Api. Wejdź do panelu Livespace w zakładkę Ustawienia i odnajdź Api, które należy przekopiować do Zapiera.
Ja już to wykonałem wcześniej, dlatego na zdjęciu widać, że mogę wybrać swoje konto.
Krok 4
Bardzo ważne! Aby system nie wykazał żadnego błędu na tym etapie musisz najpierw tę akcję wykonać w rzeczywistości.
W Twoim wypadku przed kliknięciem test trigger powinieneś stworzyć szansę sprzedaży i zamknąć ją jako wygrana lub przegrana.
A teraz testujemy! Klikając w przycisk Test trigger zapier pokaże Ci informacje, czy aplikacja została poprawnie połączona.
Powinieneś otrzymać komunikat na zielono z wyświetlonymi danymi.
Krok 5
Doprecyzujmy również proces sprzedażowy w którym ma występować wysyłanie ankiet do klientów.
Aby to zdefiniować dodajemy do Zapiera filtr w którym wskazujemy nazwę procesu (Process Name), następnie wybieramy “(TEXT) Contains” i w ostatnim oknie wpisujemy ręcznie nazwę procesu identyczną jak w Livespace.
Aby wykluczyć wysyłanie ankiet do ofert nieaktualnych klikamy w przycisk “+ And” i dodajemy jeszcze jeden filtr. Tym razem wskazujemy “Status name”, następnie wybieramy “(TEXT Does not contains”, a w ostatnim oknie wpisujemy ręcznie “nieaktualna”.
Krok 6
W tym kroku musimy wybrać drugą aplikację w tym wypadku wybieramy z listy Startquestion.
Krok 7
W tym kroku wybieramy akcję, która ma się wykonać po wykonaniu eventu. W tym wypadku będzie to wysłanie zaproszenia do wypełnienia ankiety. (Send Survey via Email)
Krok 8
Następnie wybieramy konto z Webankiety/Startquestion, z którego ma zostać wysłana ankieta.
Krok 9
Po przejściu dalej pojawią nam się pola do uzupełnienia w pozycji Set Up action.
Email Adress wybieramy z Livespace daną Contact Email.
Survey - wybieramy ankietę, która ma zostać wysłać do respondent
Invitation Template - w tej pozycji wskazujemy szablon zaproszenia z Webankiety, który ma być wysyłany do ankietowanego.
Reminder - w tym polu możemy ustawić opcję wysyłki przypomnień lub ją całkowicie wyłączyć.
Reminder Invitation Template - jeżeli zdecydowaliśmy się wysyłać zaproszenia to w tym miejscu wybieramy ponownie szablon wiadomości, która ma być wysyłana.
Reminder Delay - w ostatnim polu mamy możliwość zdefiniowania czas wysyłki przypomnienia do tych, którzy jeszcze nie wypełnili ankiety np: 2 (dni)
Krok 10
W ostatnim kroku wybieramy TEST & Continue i testujemy wcześniej skonfigurowane zestawienie integracji.
Po prawidłowym teście powinien wyświetlić się poniższy komunikat.
Tak finalnie wygląda prezentacja wyników w formie rankingu sprzedawców. Możemy zobaczyć sprzedawców, którzy są najwyżej oceniani i tych, którzy mają najniższe oceny.
Wyniki możemy widzieć nie tylko z poziomu panelu, ale również na mailu w postaci cyklicznego raportu lub śledzić je w czasie rzeczywistym (raport LIVE)
Po tym linkiem znajdziesz gotowe szablony do Oceny satysfakcji klientów z przebiegu procesu sprzedażowego.
Powodzenia! :)