Wysyłka alertu na SMS - SMSAPI
Artur Zbiejcik avatar
Napisane przez Artur Zbiejcik
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Dzięki połączeniu funkcji alertów oraz usłudze SMSAPI możesz skonfigurować alerty SMS o niskiej ocenie satysfakcji, lub o dowolnie wybranym wypełnieniu a w Twojej ankiecie.

Aby było to możliwe na specjalny adres stworzony przez SMSAPI Webankieta musi wysłać maila zawierające informację, jaka treść ma być wysłana w sms, na jaki numer i od jakiego nadawcy.

Przedstawiona instrukcja pokaże Ci, jak skonfigurować takie wiadomości do badania.

  1. Utwórz swoją ankietę z pytaniem NPS (tworzenie ankiety):

  2. Stwórz filtr, który pozwoli na znalezienie osób, które pozostawiły słabą ocenę w ankiecie (filtrowanie wyników) - WYNIKI -> Filtry:

  3. Utwórz alert na podstawie wcześniej utworzonego filtra (tworzenie alertu):

  4. Wypełnij formularz:

    • w polu "Nazwa alertu" zdefiniuj nazwę alertu (np. krytyk SMS),

    • w polu "Nadawca" wpisz login i hasło do panelu SMSAPI w postaci login@haslomd5 - odpowiednie hasło możesz wygenerować tutaj

    • w polu "Adresaci" wpisz adres techniczny obsługi alertów SMSAPI - [email protected],

    • w polu "Wiadomość" wpisz treść możliwą do zinterpretowania przez mechanizm SMSAPI dokładnie w takiej postaci:

      from=Webankieta&to=(numer telefonu)&message=Krytyk

      gdzie w miejscu "Webankieta" wpisujemy nadawcę zdefiniowanego wcześniej w panelu SMSAPI (link tutaj):



      W polu (numer telefonu) wpisujemy numer, na który ma być wysłana wiadomość, a w miejscu "Krytyk" wpisujemy treść, która ma być wysłana SMS. Wiadomość można rozszerzyć o dynamiczną zawartość dostępną w kreatorze wiadomości:

    • Ważne jest też, aby wyłączyć opcję "Użyj szablonu wiadomości".

Formularz powinien wyglądać następująco:

Po zapisaniu zmian i uruchomieniu alertu na Twój telefon mogą przychodzić powiadomienia o negatywnej ocenie - dzięki temu możesz zareagować szybciej.

Zapraszamy również do zapoznania się z dokumentacją SMSAPI, gdzie opisane jest, jak wygenerować login i hasło autoryzacyjne - link tutaj.

Co zrobić, jak integracja nie działa?

  • sprawdź, czy masz wyłączoną opcję "użyj szablonu wiadomości" na ostatnim etapie tworzenia alertu - jest to ważne, aby wiadomość została prawidłowo zinterpretowana przez usługę SMSAPI

  • sprawdź, czy hasło, które zostało wprowadzone w polu "nadawca alertu" jest prawidłowe - skorzystaj z generatora haseł md5 z panelu SMSAPI


  • sprawdź, czy prawidłowo zdefiniowałeś nazwę nadawcy w SMSAPI i wprowadziłeś ją prawidłowo w polu "from" w treści alertu.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?