Użyj programu Zapier, aby wysłać wyniki ankiety do firmowych CRM i innych narzędzi, z których korzystasz na co dzień lub uzależnij wysyłanie e-maili z zaproszeniami do ankiety od akcji, która weźmie swój początek w wybranym programie.

Dzięki Zapierowi możesz łatwo zintegrować dwie aplikacje bez lub przy minimalnej pomocy działu IT. Możesz użyć integracji Zapier + Webankieta + wybrany program/y na dwa sposoby:

  • Webankieta jako miejsce docelowe (akcja “action” Zapier) – ta konfiguracja umożliwia wysyłanie e-maili z zaproszeniami do ankiety do klientów lub użytkowników po tym, jak zakończyli określone wydarzenia w Twoim programie, np. zapisali się na newsletter lub webinar, zrealizowali transakcję, zmienili pakiet/pan lub zrezygnowali z zakupu.

  • Webankieta jako źródło (wyzwalacz “trigger” Zapier) – ta konfiguracja umożliwia wysyłanie zebranych odpowiedzi do innych programów, takich jak CRM, narzędzie do e-mail marketingu czy bazy danych.

Jak połączyć Zapier z Webankietą?

Na początku jedna uwaga, która będzie miała zastosowanie do wszystkich instrukcji dotyczących Zapiera i Webankiety. Startquestion to siostrzana platforma Webankiety, która posiada dokładnie te same funkcje, lecz przeznaczona jest dla klientów anglojęzycznych. Ze względów technicznych, przy integrowaniu swoich programów z Webankietą zawsze wybierać należy nazwę Startquestion.

1. Zaloguj się do swojego konta Zapier

2. W katalogu aplikacji wyszukaj Startquestion i kliknij Connect

3. Zostaniesz poproszony/a o podanie danych logowania, które możesz wygenerować w ustawieniach Konta Webankieta -> Integracje -> Zapier.

4. Skopiuj identyfikator (Client id) i Client Secret dla Zapiera i wklej je do ekranu połączenia (jeśli nie wiesz gdzie je znaleźć przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję).

5. Następnie kliknij “Yes, Continue”

Przetestuj połączenie, aby upewnić się, że wszystko działa poprawnie. Jeśli tak, możesz przejść dalej.

Jak stworzyć integrację (Zap) z Webankietą jako programem docelowym (akcją)?

1. Aby integracja zadziałała, w polu “Trigger” musisz podać adres e-mail. Przykładami wyzwalaczy, czyli właśnie triggerów mogą być:

  • nowa rejestracja lub klient (np. w Mailchimp lub Intercom)

  • nowa transakcja lub płatność (np. w Shopify lub Magento)

  • wypełnienie formularza zgłoszeniowego do supportu/obsługi klienta (np. w Zendesk lub Livechat)

  • zapisanie się na wydarzenie lub potwierdzenie udziału (np. w Eventbrite lub Eventfarm)

  • nowy tag dodany do użytkownika lub zaktualizowana oferta (np. w Intercom lub Pipedrive)

  • nowy kandydat lub pracownik (np. w Greenhouse lub Bamboo HR)

2. Do celów testowych użyjemy prostego triggera, który doda nowy wiersz do arkusza kalkulacyjnego Google. Utwórz nowy arkusz, z co najmniej jedną kolumną, która będzie miała nazwę „email” (możesz dodać dodatkowe atrybuty do innych kolumn) oraz kilka przykładowych e-maili w kolejnych wierszach. Użyj tego jako triggera dla swojej integracji.

3. Następnie otwórz pole Actions ai wybierz z listy programów Startquestion

4. Wybierz Wyślij ankietę e-mailem (“Send Survey via Email”). Spowoduje to wysłanie do respondenta tego zaproszenia do ankiety, które zostało wybrane w triggerze. W przypadku tego triggera konieczny jest adres e-mail, ale możesz też dołączyć dodatkowe atrybuty użytkownika (etykiety). Etykiety mogą być używane do filtrowania wyników ankiety lub jako dynamiczna zmienna w treści zaproszenia lub pytaniach ankiety.

Przykłady atrybutów użytkownika:

  • imię (do wykorzystania np. użyj w zaproszeniu e-mail jako „Cześć {Adam}”),

  • rodzaj pakietu (do wykorzystania np. przy filtrowaniu wyników do segmentacji odpowiedzi od użytkowników/klientów),

  • data (do wykorzystania np. w zaproszeniach e-mail jako „Cześć, zapisałeś się na konferencję {26 maja 2022}, poinformuj nas o swoich preferencjach dotyczących zakwaterowania i wyżywienia”).

Aby dowiedzieć się więcej o korzystaniu z atrybutów użytkownika (etykiet) i makr, kliknij tutaj.

5. Wybierz swoje konto Webankieta. Jeśli połączyłeś tylko jedno konto, prawdopodobnie będzie to Twój adres e-mail.

6. W polu Adres e-mail wybierz źródło wiadomości e-mail, która będzie pochodzić z triggera (np. Excela) i będzie używana jako odbiorca wiadomości.

7. Wybierz ankietę, którą chcesz wysłać użytkownikom. Wyświetlą Ci się tu wewnętrzne nazwy ankiet z połączonego wcześniej konta na Webankiecie/Startquestion.

8. Wybierz szablon e-maila z zaproszeniem, który będzie używany w tym Zapsie. Jeśli go nie masz, najpierw utwórz szablon zaproszenia do badania na swoim koncie w Webankiecie.

9. Opcjonalnie możesz również zdecydować się na wysłanie automatycznego przypomnienia, które zostanie wysłane tylko do użytkowników, którzy nie wypełnili ankiety w określonym czasie. Jeśli chcesz wysłać przypomnienie, ponownie wybierz szablon wiadomości e-mail i określ czas po którym ma być wysłane do tych, którzy nie wzięli udziału w badaniu (czas liczny jest w godzinach).

10. Gdy wszystko jest ustawione, kliknij Kontynuuj i Testuj. Po udanym teście możesz włączyć Zapa, usiąść wygodnie i cieszyć się automatyzacją!

Jak stworzyć Zapa z Webankietą jako źródłem (triggerem)?

Zasady korzystania z Webankiety jako wyzwalacza Zapier są bardzo podobne do tych, w których była miejscem docelowym integracji. Tutaj Webankieta jest narzędziem, które uruchomi wszystkie procesy - pozwala na wysyłanie odpowiedzi zebranych w danej ankiecie do innych aplikacji (CRM, narzędzi do e-mail marketingu czy baz danych).

1. Po zalogowaniu się na Twoje konto Zapier kliknij “Create Zap” (menu po lewej stronie)

2. Z listy możliwych programów wybierz Startquestion.

3. Jako zdarzenie wyzwalające (trigger) wybierz: New Survey Response.

4. W kolejnym kroku powinieneś wybrać konto, z którego chcesz pobrać ankietę.

5. Po kliknięciu przycisku “Continue” musisz skonfigurować trigger. Klikając w pole ankiety będziesz mógł zobaczyć wszystkie projekty z Twojego konta na Webankiecie. Wybierz ten, którego będziesz potrzebować do konkretnego projektu:

6. Następnie możesz przetestować trigger i przejść do kolejnego kroku - ustawić punkt akcji, a więc wybrać narzędzie, do którego będą kierowane Twoje odpowiedzi z ankiety. Dokładnie tak jak opisaliśmy w pierwszej części instrukcji.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy lub potrzebujesz pomocy w integracji Twoich narzędzi z Webankietą, z przyjemnością pomożemy Ci pod adresem [email protected].

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?