Platforma Webankieta umożliwia zintegrowanie działań wykonywanych przy użyciu narzędzia, z jednym z najbardziej popularnych komunikatorów używanych przez firmy – Slack. Integracja ułatwia użytkownikowi Webankiety przekazywanie informacji dotyczącej wypełnień określonego kwestionariusza. Po zakończeniu wypełnienia ankiety przez respondenta, informacja zostanie przesłana automatycznie na wybrany kanał w komunikatorze Slack.
Jak rozpocząć integrację Webankiety i Slack?
Na początku należy zaznaczyć, że integracja ze Slackiem dostępna jest w Alertach – powiadomieniach stworzonych dla określonej ankiety. Więcej o Alertach i ich tworzeniu możesz przeczytać w poradniku Webankiety.
Aby rozpocząć integrację ze Slackiem w wybranej ankiecie należy włączyć zakładkę Alerty i webhooki. Alert dodajemy wchodząc w zakładkę Tworzeniea, następnie Alerty i webhooki i klikając przycisk: Stwórz nowy alert. W formularzu, który wyświetli się na ekranie należy wpisać nazwę alertu oraz wybrać opcję Kanał wysyłki: Wyślij na kanał Slack.
W polu: Nazwa kanału Slack, należy dodatkowo zdefiniować na jaki kanał Slacka mają być kierowane wiadomości.
Wiadomość, która wysyłana jest do użytkownika po wypełnieniu ankiety przez respondenta jest w pełni customizowalna. Oznacza to, że można wstawić w niej własną treść, odpowiedzi respondenta (makra ANS_) oraz informacje na temat samego wypełnienia (inne makra – link do wypełnienia, link do arkusza, id wypełnienia). Wybrane makra wstawiać można po kliknięciu w przycisk: Dynamiczna zawartość.
Pamiętaj, że na Twój kanał Slack nie muszą trafiać informację o wszystkich wypełnieniach. Możliwe jest przefiltrowanie wypełnień przez stworzony filtr (o tym jak go stworzyć przeczytasz w tym artykule), tak by na przykład tylko wypełnienia z wynikiem NPS kwalifikującymi do grupy krytyków były wysyłane na Slacka.