Jeżeli Twój widget się nie wyświetla na stronie - a powinien - należy prześledzić, czy na pewno instalacja kodu i konfiguracja widgetu przebiegły poprawnie.
Poniżej przedstawiamy kilka prostych sposobów na to, aby dotrzeć do przyczyny braku wyświetlania się widgetu.
Wyczyść ciastka
Najczęstszą przyczyną nie wyświetlania się widgetu jest fakt, że widget został już wcześniej wypełniony na przeglądarce, lub wyczerpał się limit wyświetlania widgetu na użytkownika (capping).
Niezależnie od przyczyny najszybszym sposobem sprawdzenia czy to ten powód jest wyczyszczenie ciastek w przeglądarce dla Twojej strony.
Możesz to zrobić z poziomu konsoli developerskiej lub z poziomu ustawień przeglądarki. Tutaj sposoby się różnią, najlepiej "zapytać Google" jak się to robi w Twojej przeglądarce: jak wyczyścić ciasteczka w przeglądarce.
Czy Twoja strona działa na protokole https?
Jeżeli Twoja strona działa na protokole http
, zamiast na bezpiecznym protokole https
, to może to być kolejna przyczyna problemu.
Niektóre ustawienia bezpieczeństwa przeglądarek nie pozwolą na załadowanie zewnętrznej zawartości (a taką zawartością jest biblioteka widgetu), jeżeli nie pochodzi z bezpiecznego źródła).
Sprawdź czy biblioteka ładuje się na stronie
Aby się upewnić, czy biblioteka ładuje się poprawnie, należy otworzyć konsolę deweloperską (różni się w zależności od przeglądarki) i w zakładce sieć sprawdzić, czy załadowany został skrypt startquestion.js
z domeny https://library.startquestion.com/
Dokładną ścieżka do pliku to :
https://library.startquestion.com/current/startquestion.js
Poprawne załadowanie pliku powyżej powinno załadować jeszcze jeden plik:
https://library.startquestion.com/beta/startquestion-app.js
Jeżeli skrypt został załadowany na Twojej stronie po wywołaniu kodu Startquestion
w konsoli JavaScript powinnna się pojawić deklaracja obiektu Startquestion
.
Sprawdź czy wysyłane jest zapytanie do serwera o dostępne widgety
Po tym jak upewnisz się, że biblioteka ładuje się poprawnie poszukaj w konsoli odwołania do adresu: https://www.startquestion.com/widget-filling/configuration/420abc40-2b70-11ec-8d09-00505685cca8
Gdzie: 420abc40-2b70-11ec-8d09-00505685cca8
, to identyfikator Twojego konta w Webankiecie.
Poniższy przykład obrazuje sytuację w której skrypt zwraca definicję ankiety o ID 425608 do wyświetlenia.
Dalsze postępowanie
Jeżeli pomimo otrzymanej konfiguracji widgetu ten się nadal nie wyświetla sprawdź poprawność zdefiniowanych reguł wyświetlania oraz warunki ich spełnienia.
W przypadku poniższych reguł decyzja o tym czy i kiedy wyświetlić widget podejmowana jest na poziomie przeglądarki. Dlatego nawet jeżeli skrypt widget.php
zwróci odpowiednią konfigurację, dodatkowo muszą zostać spełnione warunki po stronie przeglądarki.
Na tym przykładzie skrypt widget.php nie serwuje żadnego widgetu. W tej sytuacji żaden widget się nie wyświetli. W tym przypadku warto sprawdzić reguły wyświetlania stron oparte o
W tym przypadku jeszcze raz sprawdź czy na pewno wyczyściłeś wszystkie ciastka i w dalszej kolejności sprawdź poprawność następujących reguł:
Powyższe reguły są sprawdzane w warstwie serwerowej. Decyzja o tym czy wyświetlić widget jest podejmowana właśnie na poziomie skryptu. Jeżeli skrypt nie zwraca żadnego widgetu, wówczas jedna z tych reguł jest nieprawidłowa.
Czy konsola JS nie "sypie błędami"
Sprawdź konsolę programistyczną i upewnij się, że wszystkie skrypty na stronie wykonują się poprawnie.
Środowisko przeglądarki internetowej jest współdzielone. Dlatego inne skrypty, mogą mieć wpływ na to czy i jak działają pozostałe skrypty.
Występowanie błędów nie oznacza jeszcze, że widget nie będzie działać. Ale brak błędów utwierdza nas przekonaniu, że trzeba szukać dalej
Widget nadal się nie wyświetla :(
Jeżeli powyższe wskazówki nie pomogły, zapraszamy do kontaktu mailowego oraz na czacie. Wspólnie znajdziemy przyczynę :)