Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeJak zacząć?
Pierwsze kroki – jak stworzyć ankietę i przeprowadzić badanie?
Pierwsze kroki – jak stworzyć ankietę i przeprowadzić badanie?

Czyli jak poruszać się wewnątrz systemu

Artur Zbiejcik avatar
Napisane przez Artur Zbiejcik
Zaktualizowano ponad 4 miesiące temu

Poniższy artykuł pokrótce przedstawi jak wygląda proces tworzenia ankiety w serwisie Webankieta.pl. Opowie o możliwościach serwisu oraz da obraz tego, gdzie znajdują się poszczególne opcje i za co odpowiadają. W każdym z akapitów znajdziesz też odnośniki do bardziej szczegółowego opisu danej funkcji.

Rejestracja w serwisie

Aby dodać ankietę niezbędna będzie rejestracja w serwisie Webankieta.pl. Możesz to zrobić przez wybór opcji Przetestuj bezpłatnie na stronie głównej serwisu.

Po wybraniu rodzaju konta i dokonaniu rejestracji, na Twoją skrzynkę trafi link aktywacyjny, dzięki któremu potwierdzimy Twój adres e-mail. Teraz nie pozostaje nic innego jak użyć tego e-maila, aby zalogować się na swoje konto i rozpocząć pracę nad wprowadzaniem ankiety.

Dodanie ankiety

Po zalogowaniu, na ekranie pojawi się informacja powitalna. Możesz skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć własny projekt. Po lewej stronie znajduje się sekcja Stwórz projekt. Możesz stworzyć projekt od zera lub użyć naszego generatora ankiet.

W dalszej części zostaniesz proszony o wybór rodzaju kwestionariusza oraz nadanie mu odpowiedniego tytułu. Tę sekcję szczegółowo wyjaśniamy tutaj.

Jak poruszać się po koncie?

Poniżej został zaprezentowany interfejs Twojego konta, który posiada siedem głównych zakładek, z których każda odpowiada za inny etap Twojego badania:

Tworzenie – tworzenie ankiety, ustawienia logiki, sortowanie
Wygląd – wybór kolorystyki i logotypu kwestionariusza
Ustawienia ankiety – czyli wszystkie ustawienia ankiety
Zbieranie – czyli pobranie linku do ankiety i różne możliwości jego dystrybucji
Wyniki – czyli zakładka w której znajdziesz wyniki i która pozwala na ich analizę. By przeprowadzić badanie, musisz przejść każdą z powyższych sekcji. Jak to zrobić, opisujemy poniżej.
Raporty – czyli miejsce, w którym możesz stworzyć spersonalizowany raport z przeprowadzanego badania.

Centrum pobierania – w tym miejscu możesz pobrać na dysk komputera wszystkie wygenerowane wcześniej raporty.

Zaczynamy od dodawania pytań

  1. Możliwości, które pojawią się w tej sekcji dotyczą tworzenia i edycji kwestionariusza Twojej ankiety.

  2. Tworzenie samej treści ankiety odbywa się na poziomie zakładki Tworzenie. Szczegółowe informację na temat dostępnych rodzajów i szablonów pytań oraz samego etapu ich tworzenia znajdują się w poradniku „Dodawanie pytań”.

  3. Mając gotowy kwestionariusz przechodzimy do kolejnej zakładki Ustawienia ankiety, dzięki której określisz m.in. kto będzie miał dostęp do Twojej ankiety oraz opcje respondenta po zakończeniu wypełniania ankiety.


  4. Kiedy już zdefiniujesz odpowiednio ustawienia ankiety, w kolejnym kroku możesz spersonalizować wygląd swojej ankiety, tak aby całkowicie oddawała charakter Twojej organizacji – wstawisz logo, ustawisz kolor czcionek, a nawet jej tło. O tym, jak to zrobić przeczytasz w naszym artykule pt. „Własne logo i kolory kwestionariusza”.


  5. Jeżeli Twoje badanie wymaga reprezentatywnie dobranej grupy respondentów dzięki opcji Kwoty oraz instrukcji zamieszczonej pod tym adresem nie będzie to stanowiło dla Ciebie problemu.

  6. Po zakończeniu tworzenia ankiety warto sprawdzić, jak będzie wyglądała w oczach respondenta. Opcja Podglądu ankiety została stworzona właśnie po to by przetestować wypełnianie. Możesz wypełniać bez obaw, ponieważ Twoje wypełnienie nie zostanie dodane do wyników zbiorczych.

  7. A jeśli chcesz sobie pomóc poprzez zbieranie wyników w sposób tradycyjny czyli papierowy lub potrzebujesz zarchiwizować kwestionariusz, opcja Wydruku kwestionariusza pozwoli Ci na eksport ankiety do formatu DOCX lub PDF w efekcie czego wydrukujesz swój kwestionariusz.

    Zbieramy wyniki

    Po zakończeniu tworzenia ankiety przechodzimy do zakładki Zbieranie, która odpowiada za kwestie związane z dystrybucją ankiety.

  8. Przycisk do uruchomienia ankiety i link do niej znajduje się w zakładce Link do ankiety. Dodatkowo w tym miejscu możesz edytować swój link na bardziej przyjazny, poprzez skrócenie linku. Możliwości Webankiety pozwolą Ci również na umieszczenie ankiety w domenie Twojej firmy – szczegółowych informacji na ten temat dowiesz się z artykułu Ankieta w domenie Twojej firmy. W tym miejscu wygenerujesz także kod QR do swojej ankiety.

  9. Wysyłka na e-mail to sekcja dzięki, której ankieta trafi na adresy mailowe naszych respondentów. Co więcej Webankieta pozwoli Ci na wysłanie wiadomości z Twojego adresu mailowego – jak to zrobić przeczytasz w tym artykule.

  10. iframe pozwoli Ci na zamieszczenie ankiety na własnej stronie internetowej.

    Na końcu analizujemy odpowiedzi

  11. Sekcja Wyniki odpowiada za prezentację i analizę zgromadzonych wyników w Twojej ankiecie.

  12. W zakładce Wyniki znajdziesz podsumowanie wszystkich zebranych odpowiedzi. Wyniki widoczne są zarówno w ujęciu ilościowych jak i procentowym. Pamiętaj, że nie musisz czekać na zakończenie badania, by zobaczyć odpowiedzi. Już po pierwszym wypełnieniu ankiety przez respondenta, pojawią się wyniki.

  13. Eksport wyników będzie możliwy po wybraniu zakładki Wyniki zbiorcze a następnie Eksport. Oprócz tego, w zakładce Wyniki możliwe do pobrania są dwa raporty w formacie PDF, XLSX, PPTX i DOCX.

  14. Filtry w wynikach umożliwią Ci analizę zgromadzonych danych zgodnie z Twoimi kryteriami – od zakresu dat, w których respondenci wypełniali ankietę, po szczegółowe odpowiedzi udzielone przez każdego z nich.

  15. Zakładka Wypełnienia pozwoli Ci na przejrzenie odpowiedzi w ujęciu jednostkowym. Możesz tu również dokonać eksportu pojedynczego arkusza.

  16. Chcesz sprawdzić zależności między konkretnymi odpowiedziami? Funkcja Tabel krzyżowych w tym przypadku sprawdzi się doskonale.

  17. Raporty cykliczne pozwalają na wysyłkę raportu z badania bez potrzeby każdorazowego jego eksportu – dzięki czemu to raport będzie czekał na Ciebie a nie Ty na raport.

  18. W zakładce Pobrane pliki znajdziesz wszystkie wcześniej wygenerowane raporty, które możesz pobrać bezpośrednio na dysk komputera.

O czym warto pamiętać?

  • Funkcjonalności które zostały opisane w powyższym artykule mogą się różnić się dostępnością w zależności od posiadanego rodzaju konta.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?