Wszystkie kolekcje
Wyniki i raporty
Jak najlepiej analizować wyniki?
Jak najlepiej analizować wyniki?

Poznaj możliwości analizy wyników jakie daje Ci Webankieta i sprawdź jak wyciągnąć najwięcej z odpowiedzi udzielonych przez respondentów.

Artur Zbiejcik avatar
Napisane przez Artur Zbiejcik
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Sprawdź w jaki sposób możesz analizować wyniki i jak różne funkcje mogą pomóc Ci w codziennej pracy.

Analizowanie wyników ankiety

Filtry

Wiesz jak odpowiadali wszyscy. Warto zgłębić analizę i zobaczyć jak odpowiadały pewne grupy respondentów. Jakich odpowiedzi udzielali niezadowoleni klienci, a jakich zadowoleni, jak oceniają nasze działania pracownicy działu HR a jak działu Marketingu, jak wyglądały oceny w tym tygodniu, a jak w zeszłym. Doskonałym przykładem jest przefiltrowanie wyników pytania otwartego. Dzięki temu szybko się dowiesz, które komentarze pochodzą od osób zadowolonych lub niezadowolonych. Funkcja filtrowania jest dostępna za pomocą jednego kliknięcia w guzik “Szybki filtr”, który pojawia się po najechaniu na odpowiedź, wg. której chcesz filtrować.

Filtrowanie wyników ankiety

Jak już opanujesz podstawowe filtry możesz spróbować tworzyć filtry złożone z kilku warunków. Wtedy posegmentujesz jeszcze bardziej wyniki swojej ankiety i tak np.: możesz dowiedzieć się w jakie są przyczyny niskich ocen od niezadowolonych klientów, którzy kupują od Ciebie wysoki wolumen i są obsługiwani przez przedstawicieli z województwa mazowieckiego.

Tabele krzyżowe

Tabele krzyżowe to nic innego jak filtrowanie jednego pytania przez drugie. Np.: wiek i płeć. Skrzyżowanie tych pytań pokaże ile kobiet w konkretnych przedziałach wiekowych wypełniało Twoją ankietę. Krzyżując Płeć z pytaniem o zadowolenie, zobaczysz kto jest bardziej zadowolony kobiety czy mężczyźni.

W tabeli krzyżowej wyniki są prezentowane w postaci procentowej jak i w liczbie wypełnień z konkretnej grupy. Zdecyduj sam czy wolisz oglądać wyniki w tabeli czy na wykresie.

Tabele krzyżowe - Webankieta

Pamiętaj, że wyniki zaprezentowane w tabeli krzyżowej możesz przefiltrować przez wcześniej stworzony filtr. Wówczas możliwa jest analiza wyników aż w trzech wymiarach! Przykład: Skrzyżowanie pytania o płeć i wiek i przefiltrowane przez województwo. Tabela pokaże ile kobiet/mężczyzn w konkretnych przedziałach wiekowych (wyłącznie z woj. mazowieckiego) wypełniało Twoją ankietę.

Rankingi

Zrób ranking działów, województw, wszystkiego co jest oceniane przez NPS lub pytanie typu ocena. Dzięki temu dowiesz się kto jest najlepiej oceniany i które działania promować a gdzie satysfakcja wypada najgorzej i trzeba skierować swoje wysiłki naprawcze. Taki ranking potrafi wyzwolić ducha rywalizacji w Twoich zespołach dzięki czemu osoby lub zespoły ujęte w rankingu potrafią osiągać lepsze wyniki.

Rankingi wyników

Rankingi również można filtrować, dlatego możesz stworzyć rankingi osób w różnych województwach czy filiach i prezentować je wyłącznie w ograniczonym zakresie. Ranking bez nałożonego filtra będzie się rankingiem ogólnopolskim, a ranking wojewódzki będzie rankingiem lokalnym.

Trendy

To ulubione miejsce wielu z naszych klientów, bo pokazuje jak efekty ich działań naprawczych i optymalizacyjnych mają przełożenie na wzrost obserwowanych wskaźników w czasie. Trend pokazuje, jak się zmienia wynik pytania w kolejnych tygodniach czy miesiącach. Warto wiedzieć, co się wydarzyło w analizowanym czasie, aby sprawdzić, które z działań lub czynników zewnętrznych miało wpływ na oceny. Zostań bohaterem w swojej firmie i pokaż jak wysiłki organizacji zmieniają wyniki satysfakcji klientów, pracowników czy kandydatów do pracy. Szef będzie zachwycony ;)

Trendy wyników

Raporty

Wyniki zbiorcze to jeszcze nie raport. Raport to różne analizy, takie jak tabele krzyżowe, trendy, rankingi i właściwie przefiltrowane wyniki zbiorcze, poukładane w spójną historię, która na imię raport. Raport możesz podzielić na rozdziały, a każdy rozdział czy moduł analityczny możesz opisać wykorzystując blok opisowy. Taki blok opisowy, to nic innego jak Twoja interpretacja wyników, lub instrukcja dla odbiorcy jak należy te wyniki czytać.

Raport wyników ankiety

Tworząc przejrzysty i dobrze opisany dashboard online (czyli raport live) i dzieląc się nim ze współpracownikami, możesz promować słuchanie głosu klienta czy pracownika. Dzięki temu Twój zespół nie tylko będzie mógł podejmować lepsze decyzje, ale (przede wszystkim) nie będzie Ci zawracał głowy za każdym razem jak będzie potrzebował danych. Dobry raport to inwestycja, która pracuje dla Ciebie, a Ty możesz zająć się wdrażaniem inicjatyw projektowych.

Raporty cykliczne

Prowadzisz ciągłe badanie? Zarządzasz światem z poziomu maila? A może Twoi znajomi nie lubią kolejnych zakładek z raportami online w przeglądarce? Mamy sposób i na to. Skonfiguruj dla siebie i dla innych raporty cykliczne. Wystarczy, że zrobisz to raz, a e-mail z wynikami wyląduje w Twojej skrzynce mailowej dokładnie wtedy kiedy tego potrzebujesz, czyli dzień przed prezentacją wyników u prezesa.

Cykliczny raport z ankiety

Jeden raport cykliczny możesz wysyłać do wielu osób jednocześnie w różnych formatach. Korzystając z opcji filtrów możesz skonfigurować wysyłkę do właściwych zainteresowanych i np. powiadamiać dział logistyki o feedbacku dotyczących ich pracy, a dział produktowy o komentarzach związanych z produktem.

Alerty

Chcesz wiedzieć natychmiast, że w ankiecie pojawiło się specyficzne wypełnienie np. ktoś jest bardzo niezadowolony, albo zaznaczył mało popularną opcję? Może właśnie wtedy niezwłoczna reakcja jest konieczna? Webankieta może informować Ciebie o takich sytuacjach. Wyślij sobie maila z tym co respondent wypełnił w ankiecie. Mail może zawierać zarówno informacje o respondencie, które zaimportowałeś wraz z bazą e-mail, a także odpowiedzi na wszystkie pytania. Z takim zestawem danych możesz od razu podjąć odpowiednie działania. A jeżeli nie jesteś jedyną zainteresowaną osobą, alerty możesz wysyłać do wielu osób jednocześnie. Wówczas nie tylko niesiesz kaganek oświaty, ale zwiększasz szanse na szybkie podjęcie działania i na to, że sprawa trafi do najbardziej właściwej osoby.

Tagowanie odpowiedzi

Masz dużo odpowiedzi otwartych i chciałbyś się dowiedzieć o czym mówią klienci w sposób ilościowy. To narzędzie pomoże Ci otagować (skategoryzować) wszystkie arkusze i dzięki temu dowiesz się o czym mówią Twoi klienci i pracownicy. Zanim zaczniesz tagować odpowiedzi otwarte (łac. verbatimy) stwórz tzw. klucz kodowy, wg. którego będziesz przyporządkowywać komentarze do odpowiednich tagów. Przykładowe tagi to: produkt, cena, obsługa, wynagrodzenie, warunki, etc..

Tagowanie możesz wykonywać z poziomu klawiatury, dzięki temu kategoryzacja przebiega bardzo sprawnie, sprawniej niż kategoryzacja w Excelu :)

Po prawidłowym tagowaniu verbatimów uzyskasz dostęp do dodatkowych modułów analitycznych. Z nich dowiesz się o czym (w sposób ilościowy) mówią w komentarzach Twoi respondenci. Czy klienci mówią więcej o cenie czy obsłudze? A pracownicy mówią więcej o wynagrodzeniu czy warunkach pracy? To wszystko bez konieczności politykowania o tym, który komentarz respondenta jest ważniejszy.

Sentyment

Podczas tagowania odpowiedzi możesz oznaczyć również sentyment wypowiedzi dla każdego tagu. Na przykład komentarz może być oznaczony jako tag Cena o negatywnym zabarwieniu i tag Wsparcie o pozytywnym zabarwieniu emocjonalnym. Dzięki takiemu oznaczeniu wyników nie tylko dowiesz się o czym mówią Twoi klienci i pracownicy, ale również JAK o tym mówią. Możesz się dowiedzieć, np. że o obsłudze klienta mówią z pozytywnym zabarwieniu emocjonalnym, a o cenie Twojej usługi z negatywnym zabarwieniem emocjonalnym. Wtedy już wiesz, że należy popracować albo nad promocjami, albo nad uzasadnieniem swojej ceny.

Takie analizy możesz również filtrować. Jeżeli o cenie Twojej usługi negatywnie wypowiadają się niezadowoleni klienci, to może warto ją obniżyć. Jeżeli tak samo negatywnie mówią raczej klienci zadowoleni, to nie ma konieczności obniżania ceny, bo na koniec dnia klient jest zadowolony. To zupełnie tak jak z klientami pewnej marki z jabłkiem w logo ;)

Pojedyncze wypełnienia

Czasami zdarza się, że chcesz obejrzeć jak konkretna osoba wypełniła kwestionariusz, bo tylko w taki sposób jesteś w stanie wychwycić punkt widzenia respondenta i zobaczyć jego perspektywę. Przydaje się to w sytuacji, kiedy np. komentarz (odpowiedź otwarta) w jednym pytaniu odnoszą się do innych odpowiedzi.

Widok pojedynczego wypełnienia pozwala też zmienić wprowadzone dane (np. z powodu literówek, których nie chcesz mieć w raporcie) lub uzupełnić dane, bo respondent nie miał okazji odpowiedzieć na pytanie, które dodałeś już po tym jak wypełnił ankietę.

Na deser eksport pojedynczego arkusza do formatu Word lub PDF. Te wszystkie funkcje są dostępne z poziomu jednej zakładki o nazwie “Pojedyncze arkusze”

Eksport wyników

Wyniki Twojej ankiety możesz pobrać na swój komputer w celach dalszej analizy np. w Excelu czy SPSS, jako wsad do dedykowanego raporty dla zarządu, lub po prostu w celach archiwizacyjnych. Niezależnie od potrzeby na pewno znajdziesz odpowiedni format, który będzie Ci odpowiadał. Pamiętaj, aby wyeksportować wyniki zanim upłynie termin ważności Twojego konta, ponieważ RODO wymaga od nas usunięcia wyników zgromadzonych w Twoich ankietach i testach, po kolejnym miesiącu od zakończenia abonamentu.

Więcej o eksporcie wyników:

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?